Friday, Oct 27, 2023

صفحه نخست » پاسخ رضا کیانیان به وزیر ارشاد

kianian.jpgقدر و اندازه هنرمند را مردم مشخص می کنند

بی بی سی - رضا کیانیان، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون ایران با انتشار پستی در اینستاگرام، نسبت به خبر ممنوع‌الکار شدن تعدادی از هنرمندان زن سینما واکنش نشان داد و پرسیده «این هنرمندان سرمایه‌های ملی هر کشوری هستند. آیا سرمایه سوزی برای کشور ما کار صحیحی‌ست؟ به جای تعامل با این هنرمندان "تیغ کشیدن" و "بریدن رشته گفتگو" صحیح است؟»

رضا کیانیان خطاب به مسئولان وزارت ارشاد و مسئولان قضایی پرسیده ««آیا بر طبق قانون اساسی، کسی یا وزارتخانه‌ای می‌تواند بدون حکم قطعی قضایی حق کار کردن را از فردی بگیرد؟ تا آن جا که من می‌دانم، طبق قانون اساسی فقط دستگاه قضایی می‌تواند چنین حکمی بدهد. من از آقای اژه‌ای می پرسم . آیا دستگاه قضا چنین حکمی صادر کرده است؟ چون کار کردن حق طبیعی هر کسی ست. این همکاران من بیشتر‌شان ستاره‌ای هستند در آسمان هنر ایران. سال ها زمان لازم است که ستاره دیگر در این حد و اندازه طلوع کند. آیا به نکته فکر شده؟»

این بازیگر سینما نوشته «هنر و هنرمند را نمی توان با دیکته کردن از بالا تعیین کرد! قاعدتا وزارت ارشاد می‌بایست با هنرمندان و وزارت‌خانه های دیگر و ارگان‌های موجود وارد "گفت‌وگو" شود تا مشکل را حل کند. آیا وزارت ارشاد به وظایف تعریف شده‌اش عمل کرده است؟ »

روز گذشته محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد ایران درباره فعالیت بازیگران زنی که حجاب اجباری را از سر برداشته‌اند، گفت: «ما قبلا هم اعلام کردیم که حجاب قانون است و ما قانون را اجرا می کنیم و من چندین بار اعلام کردم که کار کردن برای کسانی که قانون را اجرا نمی کنند امکان پذیر نیست.»

گفته می‌شود بازیگرانی چون ترانه علیدوستی، کتایون ریاحی، پانته‌آ بهرام، هنگامه قاضیانی، مریم بوبانی، گلاب آدینه، فاطمه معتمدآریا، ویشکا آسایش و افسانه بایگان در این فهرست هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy