Monday, Nov 6, 2023

صفحه نخست » شغل اصلی منصوره معصومی اصل چیست

شغل اصلی منصوره معصومی اصل، ریاست هیئت مدیره شرکت تجهیزات پزشکی"نیوساد تکنولوژی قرن" و تملک 15% از سهام این شرکت است؛ در شرایطی که شرکتهای تجهیزات پزشکی هنوز از ارز نیمایی استفاده میکنند، نحوه بهره مندی شرکت این خانم از ارز دولتی میتواند ریشه بسیاری از مواضع شاذ وی را آشکار سازد.

واکنش‌ها به جمله جنجالی «کارشناس» تلویزیون ایران یا «خانم جلسه‌ای» که گفت مملکت «مال حزب اللهی‌هاست»

بی بی سی - اظهارات منصوره معصومی اصل، که در یک گفتگوی زنده از برنامه «آرمان» شبکه معارف تلویزیون ایران،‌ مطرح شد واکنش‌های زیادی را داشته است. او در بخشی از صحبت‌هایش در این برنامه با تاکید می‌گوید که «مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست.»

بسیاری بر اساس عملکرد حکومت جمهوری اسلامی ایران حرف‌های خانم معصومی را «دور از واقعیت» ندانستند و گفتند که عملکرد جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته از جمله در نادیده گرفتن حقوق اقلیت‌ها و تلاش برای حذف «هر نوع تفکر غیرخودی» و فشار بر دگراندیشان برای ترک ایران در راستای همین جمله کوتاه بوده است.

احمد زید‌آبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی درباره این ویدئو که از دیروز در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است، نوشت: «واقعیت» را همین خانم در برنامۀ زندۀ صدا و سیما گفته است: «مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست! »

این روزنامه‌نگار که بارها به دلیل مطالبش در ایران زندانی شده افزود: «من به سهم خود از این خانم به دلیل بیان واقعیت تشکر می‌کنم. ما که این حرف را می‌زنیم، رو ترش می‌کنند که چرا سیاه‌نمایی و نشر اکاذیب می‌کنیم!»

وحید اشتری، عضو تشکل سیاسی موسوم به «جنبش عدالتخواه» در ایران و افشاگر پرونده معروف به «سیسمونی گیت» درشبکه ایکس گفت که این جمله در واقع اعتقاد خیلی از آدم‌های بزرگ و صاحبت منصب در جمهوری اسلامی ایران است.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا نوشت که جمله «این مملکت مال حزب اللهی هاست، کلی تئوریسین دارد چندین هزار میلیارد پول برایش خرج شده است چند دهه تجربه حکمرانی پشتش دارد و اعتقاد خیلی از آدم‌های بزرگ و صاحب منصب این مملکت است.»

او منصوره معصومی اصل را «یک خانم جلسه‌ای» توصیف کرد وانتقاد از او برای طرح این جمله را «تقلیل ماجرا» خواند.

وحید اشتری نوشت: «ان‌شالله این خانم جلسه‌ای هم به زودی یک پست خوب می‌گیرد» و افزود: «قدری پخته‌تر می‌شود و مثل سایرین یاد می‌گیرد که هرچیزی را که بهش معتقد است لازم نیست حتما به زبان بیاورد.»

این اولین بار نیست که چنین اظهاراتی از تلویزیون ایران مطرح می‌شود. افرادی که خود را صاحب و مالک «مملکت» می‌دانند وبه خود اجازه می‌دهند با حمایتی که می‌شوند «آتش به اختیار» عمل کنند و به هر کسی که مطابق نظر آنها فکر نکند، حتی مسئولان کنونی و قبلی در ایران حمله کنند و تهمت زنند.

سه سال پیش، همزمان با مراسم تشییع پیکر قاسم سلیمانی،‌ یک مجری زن تلویزیون ایران گفته بود که ایرانی‌ها یک زندگی «حماسی وجهادی» احتیاج دارند و اگر کسی به این سبک زندگی اعتقاد ندارد «جمع کند از ایران برود.»

برخی پخش این نوع اظهارات جنجالی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و انعکاس آن را شیوه‌ای برای «داغ کردن» تنور انتخابات مجلس که قرار است اسفند ماه برگزار شود،‌ ارزیابی می‌کنند.

منصوره معصومی اصل، «آتش به اختیار» رهبر جمهوری اسلامی کیست؟

منصوره معصومی اصل،‌ متولد کرج است و به گفته خودش پدرش خیاط بوده است.

خانم معصومی می‌گوید که دکتری علوم و قرآن و حدیث دارد و از سال ۱۳۸۵ مدیر و موسس یک موسسه قرآنی در کرج به نام «موسسه بیت النور» است.

او «تربیت» نیروهای قرآنی را از برنامه‌های موسسه خود می‌داند و افتخار می‌کند که تعدادی از دانش‌آموزان اهل سنت و اقلیت‌های مذهبی در این موسسه به «دین اسلام گرویده و شیعه شدند.»

او معلم قرآن بوده است و به نظام آموزش و پرورش و محتوای کتاب‌های درسی در ایران انتقاد دارد. اعتراضات دانشجویی را نتیجه عملکرد نادرست آموزش و پرورش می‌داند.

در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان عضوی از گروه «شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی» که هدفشان حذف محمدباقر قالیباف بود، از کرج کاندیدا شد اما رای نیاورد و به مجلس راه نیافت.

خودش را «آتش به اختیار» علی خامنه‌ای رهبر جهوری اسلامی ایران می‌داند و می‌گوید به «لایحه حجاب و عفاف» و عملکرد دستگاه قضایی نسبت به حجاب اجباری «نقد جدی» دارد.

دو سال پیش و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ایران ویدئویی منتشر شد که در آن یک دختر نوجوان، فائزه هاشمی را که آن زمان از قصد خود برای کاندیداتوری خبر داده بود،‌ دعوت به مناظره کرد.

در آن زمان و پس از اینکه فائزه هاشمی پیشنهاد مناظره را پذیرفت این دختر نوجوان از پیشنهاد خود انصراف داد.

این نوجوان در ویدئو دیگری گفت که خانم هاشمی «قطعا باید رد صلاحیت» شود.

آن زمان روزنامه شرق نوشت که این فایل تصویری و ویدئو دیگری که علیه حسن روحانی بود،‌ توسط منصوره معصومی اصل تهیه شده است و برخی رسانه‌ها امروز نوشتند که آن نوجوان، دختر نوجوان خود او بوده است.

خانم معصومی حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی و صدا وسیما دارد و با اظهارات جنجالی هر از چندی مطرح می‌شود.

همزمان با فشار بر هنرمندان ایرانی به بهانه حجاب اجباری، خانم معصومی در یک هیات مذهبی گفته بود که «در کمتر از ۸ سال دیگر ایران بهشت روی زمین خواهد شد و سلبریتی‌های بی‌هویت خودتحقیر جایی در این بهشت نباید داشته باشند.»

رسول اسدزاده، یک روزنامه‌نگار در ایران در یادداشتی نوشت که خانم معصومی او را به یاد «قماشی» می اندازد که «امر به آنها مشتبه شده که این کشور ارث پدری شان است.»

آقای اسدزاده ادامه می‌دهد: « نه! این مملکت ارث پدری هیچکس نیست.»

«همه ما در این کشور سهیم هستیم، تمام شش دانگ این کشور مشاعِ یک موجودیت واحد به نام ملّت است... کشوری که هزاران سال عمر کرده و خواهد کرد و چه خوب است که نام و مرام ما در تاریخ این سرزمین برای آیندگان یادآور نیکی باشد وگرنه نفرت انگیز و مهوّع بودن هنرِ خاصی نیست... »



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy