Monday, Nov 13, 2023

صفحه نخست » دختران دانشجوی غزه را در ایران بورسیه می‌کنیم

moaven.jpgرادیو فردا - معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور اسلامی ایران روز دوشنبه ۲۲ آبان گفت دولت جمهوری اسلامی از تحصیل دختران دانشجوی غزه در ایران حمایت می‌کند و در اولین اقدام، سه نفر از آن‌ها «در حرکتی نمادین» در دانشگاه بوعلی سینا در همدان «بورسیه» می‌شوند.

انسیه خزعلی البته توضیح نداد منظور از بورسیه شدن نمادین آن‌ها چیست و به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد، اما ابراز امیدواری کرد که این اقدام در سایر دانشگاه‌ها «گسترش» یابد.

در حالی که نوار غزه تحت محاصره کامل اسرائیل است و فقط شماری از ساکنان آن که دوتابعیتی هستند توانسته‌اند از طریق گذرگاه رفح وارد مصر شوند، مشخص نیست جمهوری اسلامی چگونه قرار است دختران دانشجوی این منطقه را انتخاب و آن‌ها را بورسیه کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، او همچنین جذب دانشجوی خارجی در ایران را یک «ضرورت» خواند و گفت این اقدام می‌تواند در «انتقال فرهنگ ایرانی-اسلامی» به سایر کشورها موثر باشد.

انسیه خزعلی درباره جنگ اسرائیل و حماس گفت که امید به مجامع بین‌المللی سودی ندارد و ملت‌ها «باید خودشان دست بالا بزنند همان‌طور که مقاومت به این نتیجه رسید.»

مسئولان جمهوری اسلامی گروه افراطی حماس را بخشی از جریان «مقاومت» می‌دانند، در حالی که این گروه توسط آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان سازمانی تروریستی شناخته می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy