Monday, Nov 13, 2023

صفحه نخست » رودست خوردیم

zarif.jpgمحمدجواد ظریف: از روسیه رودست خوردیم، هم پهپاد گرفتند و هم خودشان لو دادند

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق جمهوری اسلامی با اشاره به حمله روسیه به اوکراین، گفت: «در اوکراین از روسیه رودست خوردیم. هم پهپادها را گرفتند و هم خودشان لو دادند که دلایل بسیار وحشتناکی در محاسبات توازن هسته‌ای دارد. برای آن‌ها دقیق بود و برای ما خطرناک.»

***

بی بی سی - صحبت‌های آقای ظریف را روزنامه «هم‌میهن» منتشر کرده. در این نشست جمعی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای هم حضور داشتند که بعضی اظهار نظرهای آقای ظریف در پاسخ به سئوالات آنها بوده است.

موضوع پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین

وزیر خارجه سابق ایران در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین هم اشاره کرده است.

او در این باره گفته است: «متاسفانه در اوکراین از روسیه رودست خوردیم. هم پهپادها را گرفتند و هم خودشان لو دادند که دلایل بسیار وحشتناکی در محاسبات توازن هسته‌ای دارد.»

در تابستان امسال گزارشهایی منتشر شد که حکایت از آن داشت که آمریکا ایران را برای توقف فروش پهپادهای نظامی به روسیه زیر فشار قرار داده است.

موضوع پهپادهای ایرانی در حملات روسیه به اوکراین در طول جنگ روسیه بارها مطرح شده است.

آقای ظریف سیاست رهبر جمهوری اسلامی در مورد تحولات غزه را ستوده است و می‌گوید«در مورد غزه، رهبری حواس‌شان کاملاً جمع بوده است. فراتر از بحث مشکلات اقتصادی، واقعاً ورود ایران و حزب‌الله به این جنگ، منتهای آمال اسرائیل است.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از حمله بی سابقه نیروهای حماس به اسرائیل، هرگونه دخالت ایران در این حمله را رد کرد و گفته بود این حمله «کار فلسطینی‌ها» است.

او البته گفته بود «پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند جوانان فلسطین» را می‌بوسد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy