Tuesday, Nov 14, 2023

صفحه نخست » عوامل جمهوری اسلامی باید از کشور اخراج شوند

canada.jpgرهبر اپوزیسیون کانادا خواهان اخراج عوامل جمهوری اسلامی از این کشور شد

ایران اینترنشنال - پیر پالیو، رهبر حزب محافظه‌کار کانادا و برجسته‌ترین چهره‌ اپوزیسیون این کشور، گزارش‌های منتشر شده درباره میزان نفوذ عوامل جمهوری اسلامی در کانادا را هولناک خواند و خواهان اخراج آنان شد.

به گزارش گلوبال‌نیوز، پالیو گفت تصور اینکه اراذل و اوباش رژیم ایران در کانادا حضور دارند و به فعالیت‌های تروریستی مرتبط هستند، هولناک است.

او افزود این افراد به تهدید یهودیان کانادا و ایرانیان حاضر در این کشور دست می‌زنند، پول‌هایی را که به سرقت برده‌اند خرج می‌کنند و بدون تعقیب قضایی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

اظهارات پولیو پس از آن مطرح می‌شوند که گلوبال‌نیوز روز ۲۰ آبان در گزارش دیگری از میزان نفوذ وابستگان جمهوری اسلامی و فعالیت‌های تهدیدآمیز آنان علیه مخالفان رژیم تهران در کانادا پرده برداشت.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

گروهی از وکیلان کانادا، آمریکا و ایران در آذر ماه ۱۴۰۱ وب‌سایتی را برای دریافت گزارش‌های مردمی در مورد وابستگان جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران راه‌اندازی کردند.

رامین ژوبین، از وکیلان ایرانی-کانادایی اعلام کرد تاکنون ۷۰۰ نفر از عوامل جمهوری اسلامی در کانادا که دارای اقامت موقت، اقامت دائم یا شهروندی این کشور هستند، شناسایی شده‌اند.

او گفت این افراد با علم به اینکه کانادا برای آن‌ها «پناهگاه امنی» خواهد بود، به این کشور سفر کرده‌اند.

گلوبال‌نیوز در بخش دیگری از گزارش خود به تهدیدهای امنیتی علیه مسیح علی‌نژاد، فعال حقوق بشر و چهره مخالف جمهوری اسلامی پرداخت.

تیر ماه ۱۴۰۱، خالد مهدی‌‌اف ۲۳ ساله، مسلح به کلاشنیکف با خشاب پر و بیش از هزار دلار پول نقد، پس از دو روز کمین پلیس، در محله بروکلین نیویورک مقابل منزل علی‌نژاد بازداشت شد.

به گفته علی‌نژاد، اف‌بی‌آی به او اعلام کرده است افرادی که قصد ربودنش را از آمریکا داشته‌اند جز عوامل سپاه پاسداران هستند و همان‌ها به آزار، آدم‌ربایی و قتل افراد در کانادا اقدام می‌کنند.

علی‌نژاد همچنین تایید کرد اف‌بی‌آی به او توصیه کرده از سفر به کانادا خودداری کند.

پالیو توصیه به این فعال مخالف جمهوری اسلامی را در مورد نرفتن به کانادا تکان‌دهنده دانست و گفت: «چه کسی تصور می‌کرد روزی متحدان ما، کانادا را مکانی "بیش از اندازه خطرناک" معرفی کنند؟»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy