Wednesday, Nov 15, 2023

صفحه نخست » نخستین خودروی برقی ساخت جمهوری اسلامی با اگزوز خروج دود!!

به گزارش تجارت نیوز، گویا اکنون ایران خودرو قصد دارد با تولید دود از خودروی برقی صنعت خودروی جهان را از تولیدات خود حیرت‌زده کند!

برخی رسانه‌های و کاربران فضای مجازی در گزارشی از نمایشگاه «صنعت تحول خودرو» در تهران اعلام کردند که ایران‌خودرو در این نمایشگاه در حالی نخستین خودروی برقی ساخت جمهوری اسلامی ایران را به نمایش درآورد که این خودرو دو اگزوز خروجی دود دارد.

elecar.jpgبا رونمایی ری‌را برقی ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، حواشی بسیاری نیز بر سر این نسخه پدید آمد. در نمای جلو، درز‌های موجود در بخش درب موتور و همچنین چراغ‌های نه‌چندان جالب دی‌لایت، نارضایتی بسیاری از سمت بازدیدکنندگان به وجود آورد.

نکته عجیب خودرو در بخش پشتی آن نهفته است. با وجود اینکه ایران خودرو ادعا می‌کند که نسخه برقی را به نمایش عموم گذاشته، بخش جلوپنجره حذف شده و برچسب‌های خودروی پاک در سراسر آن به چشم می‌خورد؛ اما دو خروجی اگزوز کرومی‌رنگ، دقیقاً همانند نسخه بنزینی در بخش پایین سپر دیده می‌شود که معلوم نیست خودروی برقی، چرا باید خروجی دود داشته باشد.

البته شرکت ایران خودرو اعلام کرده که نسخه برقی ری‌را، نمونه آزمایشی محسوب می‌شود و احتمالاً در زمان عرضه خودرو، تغییراتی روی آن اعمال شود؛ اما همین دلیل هم توجیهی بر حذف نکردن اگزوز نسخه بنزینی نیست. خودرویی که پیشرانه و مشخصات فنی آن از سوی ایران خودرو مشخص شده، دلیلی ندارد که چنین اهمال‌کاری در حضور وزیر صمت داشته باشد.

البته این اولین گاف ایران خودرو در زمینه خودرو‌های برقی نبوده و در نمایشگاه‌های پیشین خودرویی نیز مثال‌هایی از محصولاتی همچون تارا به چشم می‌خورد که این شرکت، صرفاً با چسباندن نام برقی، محصول جدیدی را رونمایی کرده بود.

در ماجرای نمایش ری‌را هم یا ایران خودرو همان نسخه بنزینی را به نام برقی به نمایش گذاشته و یا هنوز طراحان بزرگ‌ترین شرکت خودروساز ایرانی اطلاع ندارند که خودروی برقی دودزا نیست و نیازی به استفاده از اگزوز ندارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy