Thursday, Nov 23, 2023

صفحه نخست » اسرائیل رییس بیمارستان شفا را بازداشت کرد

shafa.jpgالعربیه - اسرائیل با انتشار ویدیویی مدعی شد که نیروهای ارتش این کشور به زیرساخت‌های نظامی وابسته به حماس در این مجتمع دست یافته‌اند

نیروهای ارتش اسرائیل پس از ادعای وجود زیرساخت‌های وابسته به گروه حماس در مجتمع درمانی الشفا در نوار غزه، محمد ابوسلیمه، رئیس این مجتمع را بازداشت کردند.

خالد ابوسمره، یکی از پزشکان شاغل در مجتمع الشفا، صبح پنج‌شنبه 2 آذر بازداشت مدیر این مجتمع را تایید کرد.

ابوسمره همچنین از بازداشت شماری از کادر درمانی مجتمع مذکور خبر داد.

از سویی، گروه حماس بازداشت مدیر مجتمع الشفا را به‌شدت محکوم کرد و از نهادهای جهانی به‌ویژه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت خواست برای آزادی فوری او اقدام کنند.

tunnels.jpgتونل های زیر بیمارستان شفا

***

حماس در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که ابوسلیمه با هماهنگی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت درصدد تخلیه بیماران و زخمی‌های مجتمع الشفا بود.

ابوسلیمه پیشتر گفته بود که در 18 ماه نوامبر جاری دستوری برای تخلیه مجتمع الشفا دریافت کرد. او پیش از این درخواست‌ها برای تخلیه این مجتمع را رد کرده بود.

در همین رابطه، ارتش اسرائیل اعلام کرد که بنا به درخواست مدیر مجتمع الشفا، صدها بیمار و جنگزده مستقر در ساختمان این مجتمع را جابجا کرده است.

اسرائیل همچنین با انتشار ویدیویی مدعی شد که نیروهای ارتش این کشور به زیرساخت‌های نظامی وابسته به حماس در این مجتمع دست یافته‌اند.

به نوبه خود، منیر البرش، از مدیران وزارت بهداشت در غزه، شنبه گذشته گفت که کادر پزشکی، زخمی‌ها و جنگزدگان مستقر در مجتمع درمانی الشفا با تهدید اسلحه مجبور به تخلیه ساختمان این مجتمع شدند.

اسرائیل چهارشنبه گذشته با حمله و تصرف مجتمع الشفا در غزه مدعی شد که گروه حماس از این مجتمع برای فعالیت‌های نظامی استفاده می‌کند.

حماس نیز با تکذیب این ادعا، خواستار ارسال یک کمیته تحقیق بین‌المللی برای بررسی نادرستی ادعای اسرائیل شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy