Friday, Nov 24, 2023

صفحه نخست » پیام ویدئویی رویا ذاکری معروف به دختر تبریز که شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه داده بود

tabriz.jpgایران اینترنشنال - رویا ذاکری، زنی که به دلیل اعتراض به حجاب اجباری در تبریز بازداشت و در بیمارستان روانی بستری شده بود، با انتشار ویدیویی اعلام کرد جمهوری اسلامی تلاش کرده است او را دارای بیماری روانی جلوه دهد. او گفت در سلامت کامل جسمی و روحی به سر می‌برد.

رویا ذاکری که به نام «دختر تبریز» شناخته می‌شود در این ویدیو اعلام کرد به هیچ عنوان ادعاهای جمهوری اسلامی را علیه خود قبول ندارد. او با اشاره به اینکه سه بار در بیمارستان اعصاب و روان رازی تبریز بستری شده، تاکید کرد این هر سه مورد به اجبار و با دستور قاضی بوده است.

ذاکری به سه بار بازداشت خود به وسیله ماموران امنیتی جمهوری اسلامی اشاره کرد و اتهامات نسبت داده شده به خود را شرح داد.

پیشتر و یک روز بعد از آخرین نوبت بازداشت ذاکری، پلیس آذربایجان‌ شرقی مدعی شد او «سابقه بیماری روانی» داشته است. خبرگزاری ایسنا به نقل از مرکز اورژانس و فوریت‌های پلیسی نوشت که اورژانس پس از گزارش‌های مردمی درباره «هذیان‌گویی یک خانم مریض‌احوال» در خیابان منجم تبریز حاضر شده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

این زن معترض در ویدیویی که منتشر کرده است گفت که نخستین‌ بار در جریان خیزش انقلابی ۱۴۰۱ با پلاکاردی در دست که شعارهای «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و «حق‌مونو می‌خوایم» روی آن نوشته بود، مقابل دانشگاه تبریز دست به اعتراض زده و به همین دلیل بازداشت و به زندان تبریز منتقل شده است.

***

به گفته ذاکری، او در ایام بازداشت دست به اعتصاب غذا زده و پس از ۱۶ روز از بند قرنطینه زندان تبریز به بیمارستان اعتصاب و روان رازی تبریز منتقل و مدتی بعد آزاد شده است.

این زندانی سیاسی سابق اضافه کرد در ایام بازداشت با پرونده‌سازی نهادهای امنیتی مواجه و به مواردی از جمله «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «ارتباط با دول متخاصم» متهم شده است.

ذاکری در ادامه ویدیوی منتشر شده به مورد دیگر بازداشت خود اشاره کرد و گفت مهر ماه امسال به دلیل مسدود شدن کارت بانکی‌اش به پلیس فتا اعتراض کرده اما نه تنها کارت بانکی‌اش باز نشده بلکه بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشد، بازداشت و برای پنج روز در زندان تبریز زندانی شده و پس از اعتصاب غذا آزاد شده است.

سینا یوسفی، وکیل دادگستری، ۳۰ مهر ماه امسال در توییتی خبر داده بود رویا ذاکری که چند روز پیش از آن به بیمارستان اعصاب و روان رازی در تبریز منتقل شده بود، با دستور دادستان از بیمارستان به اداره اطلاعات تبریز منتقل شده است.

به گفته ذاکری در ویدیوی تازه منتشر شده، او پس از آزادی‌، چون شاکی بوده و به شکایتش رسیدگی نشده و دوباره زندانی شده است، بار دیگر در خیابان اعتراض کرده و فیلم اعتراضش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

او در پایان این ویدیو از کسانی که پیگیر و جویای احوالش بوده‌اند تشکر کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy