Sunday, Nov 26, 2023

صفحه نخست » اعتراف ضرغامی: بعد از انقلاب «شادی» در ایران گم شد

zarghami.jpgعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی: «از داریوش در کتیبه‌ای در گنجنامه آمده است «به نام خداوندی که شادی را آفرید». یکی از گمشده‌های ما بعد از انقلاب، شادی است.»

صدای آمریکا - وزیر میراث فرهنگی و گردشگری دولت جمهوری اسلامی می‌گوید که «شادی» یکی از گمشده‌های بعد از انقلاب است؛ اظهاراتی که در کنار نام بردن از کوروش و داریوش و تاکید به تمدن چندهزارساله ایران از سوی این مقام مسئول طرح شده است.

عزت‌الله ضرغامی که پیش از رسیدن به مقام وزارت برای یک دهه ریاست سازمان صدای و سیمای جمهوری اسلامی را برعهده داشت، در اظهارات تازه خود گفته است که «میراث فرهنگی جلوی چشم‌مان دارد از بین می‌رود» و به رغم نزدیک شدن به پایان سال هنوز بودجه مصوب این وزارتخانه تخصیص داده نشده است.

ضرغامی هیچ اشاره‌ای به نقش و تاثیر خود در سمت‌های پیشین در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی در آنچه «گم شدن شادی» در ایران توصیف کرده نکرد.

ضرغامی تاکید کرده که «وقتی روز رای اعتماد در مجلس از داریوش و کوروش نام بردم، بعضی از نمایندگان بعداً به من گفتند فکر می‌کردیم اگر از ایران باستان بگوییم یک جای کار گیر پیدا می‌کند.»

ضرغامی همچنین از بی‌اطلاعی ابراهیم رئیسی از کتیبه‌های باستانی در گنجنامه همدان به رغم سال‌ها زندگی در همدان و بازدید از این مکان گفته و تاکید کرده که به رئیسی «گفتم کتیبه داریوش مانند سخن پیامبر اسلام است.»

این وزیر کابینه ابراهیم رئیسی تاکید کرده که «داریوش در کتیبه‌اش نوشته به‌نام خدایی که شادی را آفرید، اما متاسفانه یکی از گمشده‌های ما بعد از انقلاب مسئله شادی است.»

برخی از تحلیلگران بر این باورند که حکمرانی جمهوری اسلامی و شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی باعث مرگ «شادی» در ایران شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy