Monday, Dec 4, 2023

صفحه نخست » تتلو بازداشت شد + فیلم و خبر تکمیلی

3-6.jpgگزارش تکمیلی:

انتقال امیر تتلو به کمپ توزلا

بی بی سی فارسی - ادمین صفحه یوتیوب امیرحسین مقصودلو، مشهور به تتلو که پیش از این خبر بازداشتش در ترکیه منتشر شده بود، می‌گوید پلیس ترکیه او را به کمپ توزلا در استانبول فرستاده است.

خارجیانی که اقامت‌شان مشکل قانونی داشته باشد یا خود داوطلب اخراج شوند، پیش از اخراج از ترکیه به این کمپ فرستاده می‌شوند.

امیر تتلو که از چندین روز پیش اعلام کرده قصد دارد به ایران بازگردد، پیش از این خبر داده بود که بعد از مشاجره با «دربان» کنسولگری ایران و شکایت از او، از سوی پلیس ترکیه بازداشت شده است.

به گفته تتلو گذرنامه او منقضی شده است و برای سفر به ایران به تمدید گذرنامه و یا دریافت برگه خروج نیاز داشته و برای این به کنسولگری ایران در استانبول مراجعه کرده بود.

گزارش اولیه:

arrested.jpgایلنا نوشت: با شکایت کنسولگری ایران در استانبول از «امیر تتلو» خواننده پاپ ایرانی، پلیس ترکیه شب گذشته امیر تتلو را بازداشت و به بازداشتگاه منتقل کرد.

یک خبرنگار حوزه موسیقی و یک خبرگزاری حکومتی در ایران گزارش دادند که امیرحسین مقصودلو معروف به «تتلو»، خواننده و آهنگساز مقیم ترکیه، با شکایت کنسولگری جمهوری اسلامی در استانبول به دلیل «فحاشی»، از سوی پلیس ترکیه بازداشت و به بازداشتگاه منتقل شده است.

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی ساکن ایران روز یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس در این زمینه افزود: «این خواننده متهم است که به کارکنان کنسولگری ایران فحاشی کرده است. دادستان استانبول امروز درباره تعداد روز بازداشت تتلو رای خواهد داد و او هم اینک در بازداشتگاه است.»

پس از انتشار خبر بازداشت تتلو فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که تتلو از خودش گرفته و علیرغم اینکه می‌ترسد پلیس متوجه شود و موبایلش را بگیرد اما توضیحاتی درباره دیپورت شدنش می‌دهد:

***

تصاویر تتلو بعد از بازداشت:

1.jpg

ایران اینترنشنال - همزمان خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، تایید کرد که این خواننده از سوی پلیس ترکیه دستگیر شده است.

تسنیم نوشت که دلیل این بازداشت «اقدام به تشنج در کنسولگری ایران در ترکیه» بوده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، تتلو «به تازگی پاسپورت جدید دریافت کرده، اما با پاسپورت پانچ شده به فرودگاه رفته که این موضوع نشان می‌دهد، او برای حاشیه‌سازی و جذب بیشتر دنبال کننده دست به این کار زده است».

این اولین بار نیست که خبر بازداشت این خواننده در ترکیه یا خبر صدور قرار بازداشت برای او در ایران منتشر می‌شود.

سال گذشته، روزنامه جام جم از احضار امیر تتلو، دنیا جهانبخت و ساشا سبحانی به دادسرا خبر داد.

این روزنامه نوشت که محمدامین تقویان، بازپرس دادسرای جنایی تهران گفته است در پی شکایت از برخی سایت‌های شرط‌بندی، این سه متهم به دادسرا احضار شده‌اند و در صورت عدم حضور، برای آن‌ها قرار بازداشت صادر خواهد شد.

چهار سال پیش، تتلو،‌ با درخواست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از سوی پلیس ترکیه بازداشت شد و مقام‌های پلیس ایران گفتند کارهای انتقال او در حال انجام است. او یک هفته بعد آزاد شد.

احمد نوریان،‌ سخنگوی نیروی انتظامی،‌ روز هشتم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان در این زمینه اظهار کرد: «به علت پرونده‌ای قضایی که برای تتلو در ایران تشکیل شده بود،‌ اعلان قرمز اینترپل برای این فرد اعلام و او در ترکیه بازداشت شد.»

در آن زمان، رسانه‌های ایران اتهام این خواننده را اهانت به شخصیت‌های مذهبی شیعیان طی یکی از کنسرت‌هایش اعلام کردند.

سال قبل از آن، غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای،‌ سخنگوی وقت قوه قضائیه، ‌اعلام کرد که دستگاه قضایی برای این خواننده به دلیل اظهاراتش حین زندگی و فعالیت در خارج کشور پرونده تشکیل داده و حکم غیابی برای او صادر می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy