Monday, Dec 4, 2023

صفحه نخست » دولت کانادا از ورود ده ها مقام ارشد جمهوری اسلامی جلوگیری کرد

canada.jpg- مقام‌های کانادایی می‌گویند که تاکنون از ورود «ده‌ها مقام ارشد جمهوری اسلامی» به این کشور جلوگیری کرده‌اند

- بنا به اعلام آژانس خدمات مرزی کانادا، تحقیق در مورد «حدود ۱۰۰ نفر» از ساکنان این کشور که احتمال ارتباط آنها با جمهوری اسلامی داده می‌شود، در جریان است

ایران اینترنشنال - آژانس خدمات مرزی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد از ورود ده‌ها مقام ارشد جمهوری اسلامی به این کشور جلوگیری کرده است. این آژانس هم‌چنین از بررسی پرونده ۱۴۱ تن از افرادی خبر داد که دارای اقامت کانادا هستند و ممکن است با رژیم ایران مرتبط باشند.

بنا بر اعلام آژانس خدمات مرزی کانادا، مشخص شده است که ۱۰ تن از این افراد به دلیل ارتباط با جمهوری اسلامی، حائز شرایط لازم برای حضور و اقامت در کانادا نیستند.

از این تعداد، یک نفر در حال حاضر در کانادا حضور ندارد و پرونده ۹ نفر دیگر به کمیسیون مهاجران و پناهندگان این کشور ارسال شده است.

این کمیسیون می‌تواند در مورد لغو اقامت این افراد تصمیم‌گیری کند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

به گفته آژانس خدمات مرزی کانادا، تحقیقات در مورد ۳۸ تن از این ۱۴۱ نفر به دلیل خروج آن‌ها از کانادا یا برطرف شدن ظن همکاری با تهران مختومه اعلام شده است.

شبکه خبری سی‌بی‌اس روز ۱۲ آذر گزارش داد که اقدامات انجام گرفته از سوی آژانس خدمات مرزی کانادا در راستای تدابیری است که دولت این کشور پس از خیزش سراسری ایرانیان در سال گذشته اتخاذ کرده است.

بر اساس این گزارش، دولت کانادا تحت فشار اپوزیسیون محافظه‌کار و جامعه ایرانی-کانادایی برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، تصمیم گرفت سیاست‌های سختگیرانه‌تری علیه ورود مقام‌های جمهوری اسلامی و افراد مرتبط با رژیم ایران در پیش گیرد.

پیر پالیو، رهبر حزب محافظه‌کار کانادا روز دوم آذر سپاه را «باتجربه‌ترین و ثروتمندترین گروه تروریستی روی زمین» خواند و به عنوان اولین پیشنهاد این حزب برای محافظت از شهروندان در برابر جنایت‌های نفرت-محور، از دولت کانادا خواست سپاه پاسداران را تحریم کند.

با وجود این فشارهای فزاینده، دولت جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا هنوز سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار نداده است.

ترودو در مهرماه سال گذشته از اقدام این کشور برای جلوگیری از ورود ۱۰ هزار نفر از اعضای سپاه پاسداران و مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی به کانادا خبر داد.

آژانس خدمات مرزی کانادا اعلام کرد بر اساس این قانون، بالغ بر ۱۷ هزار و ۸۰۰ تقاضا برای دریافت ویزای کانادا مورد بررسی قرار گرفته و ۷۸ نفر از ورود به این کشور منع شده‌اند.

پیش از این، انتشار ویدیویی از حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت روحانی، همراه همسر و فرزندش در کانادا جنجال زیادی را برانگیخته بود.

حامد اسماعیلیون، عضو انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی در واکنش به سفر قاضی‌زاده هاشمی به کانادا نوشت بر اساس «قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان»، آنها اجازه ورود به این کشور را نداشته‌اند.

در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ هم عکس و ویدیویی از مرتضی طلایی، رییس پلیس پیشین تهران در حال ورزش در یک باشگاه ورزشی در کانادا منتشر شده بود.

او که پیش از این اقامتش در کانادا را تکذیب کرده بود، در مصاحبه‌‌ای با «دیده‌ه‌بان ایران» سفرش به کانادا را تایید کرد و گفت: «اصلا من ۱۰۰ تا سفر رفتم. باید پاسخگو باشم؟ من دارم زندگی خودم را می‌کنم؛ شما جواب بدهید زندگی شخصی افراد به چه کسی مربوط است؟»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy