Tuesday, Dec 5, 2023

صفحه نخست » خطر آغاز جنگ موازی آمریکا و ایران در آب‌های منطقه

naval.jpgدر واکنش به حملات محور مقاومت ایران نیروهای آمریکایی تاکنون منافع ایران در سوریه، شبه نظامیان عراقی وابسته به حکومت تهران و حوثی های یمن را هدف حملات موضعی خود قرار داده‌اند. با این حال، به گفتۀ ناظران، یک حملۀ مرگبار به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ یا آب‌های خاورمیانه می‌تواند به سرعت به جنگی غیرقابل مهار بدل شود

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

نمایندۀ جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، امیر سعید ایروانی، گفته است که این کشور در هیچیک از عملیات و حملات اخیر علیه نیروهای آمریکایی در منطقه دست نداشته است. دولت آمریکا حملات اخیر به کشتی‌های تجاری در آب‌های خاورمیانه را به متحد جمهوری اسلامی ایران، حوثی‌های یمن، و البته با کمک و پشتیبانی تهران، نسبت داده است.

دیروز دوشنبه چهارم دسامبر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت : "آمریکا معتقد است که این حملات توسط حوثی‌های یمن و با اجازۀ کامل حکومت ایران صورت می‌گیرند."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

یکشنبه سوم دسامبر سه کشتی تجاری در جنوب دریای سرخ هدف حمله قرار گرفتند. حوثی‌های یمن حملات موشکی و پهپادی به یک کشتی دیگر را که به گفتۀ آنان متعلق به اسرائیل بوده، پذیرفته‌اند.

رسانه‌های فرانسوی جنگی را که در آب‌های منطقه پس از جنگ میان اسرائیل و حماس به راه افتاده خطرناک و دربرگیرندۀ خطر درگیری‌های گسترده‌تر در خاورمیانه دانسته‌اند. این جنگ موازی در ظاهر میان نیروی دریایی آمریکا و حوثی‌های یمن در جریان است، اما، در پس حوثی‌های یمن کمک‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران نهفته‌ است که امروز در پس تمام بحران‌های حاد منطقه مشاهده می‌شود.

از زمان حملۀ حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر گذشته، جمهوری اسلامی ایران و متحدانش تحت عنوان "محور مقاومت" در همبستگی با حماس حملات محتاطانه‌ای را علیه نیروهای آمریکایی در منطقه انجام می‌دهند. در واکنش به این حملات تاکنون نیروهای آمریکایی منافع ایران در سوریه، شبه نظامیان عراقی وابسته به حکومت تهران و حوثی های یمن را هدف حملات موضعی خود قرار داده‌اند. با این حال، به گفتۀ ناظران، یک حملۀ مرگبار به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ یا آب‌های خاورمیانه می‌تواند به سرعت به جنگی غیرقابل مهار بدل شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy