Wednesday, Dec 13, 2023

صفحه نخست » فرار رهبران حماس از دوحه به مقصد نامعلوم!

hanieh.jpgکیهان لندن - روزنامه «اورشلیم پست» سه‌شنبه ۱۲ دسامبر (۲۰ آذرماه) به نقل از منابع عربی گزارش داد که رهبران حماس قطر را به مقصد نامعلوم ترک می‌کنند.

شبکه عربی زبان «KAN» به نقل از منابعی در دوحه گزارش داد که چندین رهبر حماس کشور قطر را به مقصدی نامعلوم ترک کردند. آنها تلفن‌های خود را خاموش کرده و هیچ تماسی را قبول نمی‌کنند.

همچنین گزارش شد که صالح العاروری از اعضای ارشد حماس، اقامتگاه دائمی خود در بیروت را به مقصد ترکیه ترک کرده است.

برخی منابع غیررسمی گفته‌اند رهبران حماس که در ترکیه ساکن بودند نیز بی‌سروصدا از آنجا فرار کردند. تأیید یا رد این گزارش‌ها به صورت مستقل ممکن نیست.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که از حامیان تروریست‌های حماس است اواسط آذرماه نسبت به ترور رهبران این گروه در خاک ترکیه توسط اسرائیل هشدار داد. وی تهدید کرد، «اگر این اتفاق رخ دهد، صهیونیست‌ها بهای سنگینی خواهند داد.»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

پیش از این روزنامه «وال‌استریت ژورنال» گزارش داده بود که آژانس‌های امنیتی اسرائیل (موساد و شین‌بت) در حال برنامه‌ریزی برای تعقیب و حذف فیزیکی رهبران حماس در سرتاسر جهان هستند. در این گزارش ادعا شده بود بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل به سرویس‌های امنیتی خود دستور داده تا طرح ترور آندسته از رهبران حماس را که در بیرون از مرزهای نوار غزه (از جمله در ترکیه، قطر و سایر کشورها) زندگی می‌کنند طراحی کنند.

اسماعیل هنیه، خالد مشعل، موسی ابومرزوق، محمد الضیف و محمود زهار از رهبران خارج‌نشین گروه تروریستی حماس هستند در حالی که مردم غزه را در جنگ گرفتار کرده‌اند.

بر اساس گزارش منابع مختلف علاوه بر ترکیه و قطر کشورهایی مثل لبنان و مصر و حتا ایران پاتوق رهبران گروه‌های تروریستی از جمله رهبران «حماس» و «جهاد اسلامی» هستند.

مقامات قطر از بهترین دوستان رهبران گروه حماس به شمار می‌روند. بنابراین بعید به نظر می‌رسد آنها بدون اطلاع قطری‌ها دوحه را ترک کرده باشند. اینهمه در حالیست که سال‌هاست مردم غزه تحت سلطه حماس در بدترین شرایط زندگی می‌کنند اما رهبران این گروه تروریستی و خانواده‌های آنها در کشورهای خاورمیانه‌ زندگی لوکس و دور از ترور و درگیری و جنگ دارند.

در ایران گزارش‌ها در مورد ترور احتمالی رهبران حماس واکنش‌هایی را پی داشته است. حسن هانی‌زاده تحلیلگر جمهوری اسلامی در مصاحبه‌ با خبرگزاری ایلنا که ۱۲ آذرماه منتشر شد گفت، «توجه داشته باشید که اسرائیل در مورد ترور رهبران مقاومت صرفاً تمرکز خود را بر روی حذف فیزیکی سران حماس و جهاد اسلامی معطوف نخواهد کرد بلکه دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به دنبال آن است تا تمام رهبران مقاومت را از بین ببرد.»

وی توضیح هشدار داد، «باید گفت که موساد به دنبال ایجاد رعب و وحشت و تسویه حساب در چهارچوب مذکور است.»

همچنین خبرگزاری «فارس» وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نقل از «راهبرد معاصر» ۲۰ آذرماه در گزارشی نوشت «به نظر می‌آید با توجه به عمیق‌تر شدن محور مقاومت و حمایت قاطعانه آنها از فلسطین در جریان جنگ غزه، باید احتمال داد رژیم صهیونیستی در سال‌های آینده به سمت ترورهای موازی در درون کشورهای پشتیبان گروه‌های مقاومت گام بردارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy