Thursday, Dec 14, 2023

صفحه نخست » هدیه صلح و فرهنگ «سخن» تقدیم به ملکه ی ایران زمین؛ ف. م. سخن

IMG_8296.jpegالبته خود عدد پنداشتن و دور برداشتن سیاسی کار زشت و ناپسندی ست، و این که نویسنده ی درجه چندمی به نام «ف.م.سخن» در رقابت با جایزه ی صلح نوبل، هدیه ای تقدیم ملکه ی ایران زمین کند، شاید توهین آمیز به نظر برسد، اما اگر من به عنوان یک ایرانی، اجازه ی این را داشته باشم که برنده ای برای صلح و فرهنگ تعیین کنم قطعا شهبانو فرح پهلوی خواهد بود.

دلیل اش را هم خیلی مختصر اینجا می نویسم که چطور نویسنده ای که افکار چپ داشته و دارد و در زمان جوانی اش جزو مخالفان حکومت پهلوی بوده، و نظام مورد نظر ش هم جمهوری ست، ملکه ی ایران را شایسته ی دریافت جایزه ای در سطح جهانی برای صلح و فرهنگ می داند و چون صدایش به جایی نمی رسد، دستکم هدیه ای را به طور شخصی تقدیم حضور ایشان می کند.

در سال ۵۷، اگر اراده ی پادشاه فقید و ملکه بر این قرار نمی گرفت که ایران را سالم و ثروتمند، و مردم را بدون کشتار و خونریزی،،، تمام و کمال در اختیار مدعیان قرار دهند، قطعا هزاران نفر کشته می شدند، و بسیاری از ثروت های فرهنگی کشورمان از میان می رفت و نابود می شد.

شاید امروز فکر کنیم کاش حکومت وقت، تسلیم آخوندها نمی شد و به این روزی که امروز می بینیم نمی افتاد، ولی اولا اگر پادشاه و ملکه اراده می کردند برای باقی ماندن خودشان و ایران، هزاران نفر را قتل عام کنند، آن حکومت هرگز دوام نمی آورد و سید الشهدای دیگری از آخوندها در کشور ایران ساخته و پرداخته می شد که محال بود بتوان در تاریخ آینده ی کشور اثر فجیع آن را خنثی کرد.

از نگاه بلند مدت و تاریخی نیز، این تحول و انقلاب ظاهرا منفی،،، به نفع کشور ما و آیندگان ایران است که چون ما امروز در میانه ی فاجعه هستیم، به این امر مثبت نمی توانیم توجه چندانی بکنیم اما مسیر پیشرفت مادی و معنوی کشور مان قطعا، و بدون هیچ تردیدی، به همین تحول فاجعه بار بستگی دارد و بدون عبور از این دوران وحشت نمی توانیم آینده ای که پیشرفت و سعادت آیندگان به طور واقعی در آن رقم بخورد داشته باشیم.

ملکه ی ایران از رسیدن به درد دردمندان و محرومان چهار گوشه ایران، و تلاش برای بهبود وضع مردم زمان خود با امکانات موجود هیچ کم نگذاشتند.

ملکه ی ایران مجموعه ای گران بها از فرهنگ و هنر ایرانی و خارجی را در ایران گرد آوری کردند و برای نسل های بعد ی در همان ایران بلا زده باقی گذاشتند.

ملکه ی ایران با شخصیت و رفتار و گفتار و منش بی نظیر خود، برای ایران و ایرانی، برای زن و مرد ایرانی، آبرو و عزتی به وجود آوردند که بی آبرویی های امروز تازه به دوران رسیدگان نتوانسته و نمی تواند آسیبی به آن وارد کند.

تشکر و قدردانی از ملکه، کم ترین کاری ست که به عنوان یک ایرانی، می توانم در مقابل این همه ارزش که برای کشورم آفریدند و باقی گذاشتند انجام دهم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy