Saturday, Dec 16, 2023

صفحه نخست » جابجا کردن کلمات مردم فلسطین با مردم سيستان و بلوچستان در نوشته ابوالفضل فاتح

jiwh.jpgابوالفضل فاتح: تروریسم، تروریسم است و محکوم

ابوالفضل فاتح روزنامه‌نگار، فعال سیاسی، کارشناس ارتباطات و پزشک است. او در سال ۱۳۷۸ خبرگزاری ایسنا را تأسیس کرد

۱) واکنش ابوالفضل فاتح به حادثه‌ی تروریستی روز پنجشنبه در زاهدان:

خبر شهادت ۱۱ تن و مصدومیت هفت تن از مرزبانان میهن در منطقه انتظامی راسک، موجب تاثر بسیار است. حملات مسلحانه به سربازان و مرزبانان وطن، اقدامی غیر انسانی و ضد میهنی و ضد دینی است.

تروریسم، تروریسم است و محکوم، و به هیچ عنوانی توجیه نمی شود. این گونه اقدامات، به هیچ وجه منافع مردم مظلوم سیستان و بلوچستان را تامین نمی کند و موجبات دشواری های بیشتر این منطقه را پدید خواهد آورد. از بزرگان و ریش سفیدان و نخبگان و روشنفکران و متنفذان دلسوز سیستان و بلوچستان انتظار می رود به سهم خود پیشقدم شده و با اتخاذ مواضع قوی و آگاهی بخشی و استوار، در پییشگیری از اینگونه اقدامات خشونت بار بکوشند.

علاوه، سیستان نیز پاره ای از این میهن است. همه می دانیم که امنیت مقوله ای چند وجهی است و نگاه راهبردی و دوراندیشانه و رسیدگی مستمر به مطالبات هموطنان در سیستان و بلوچستان و رفع فقر و عقب ماندگی و نابرابری و زدودن زمینه های بی عدالتی از این منطقه، از بهترین رویکردها برای ارتقاء آرامش و امید عمومی و کاستن از شکاف های اجتماعی و کوتاه کردن دست های وابسته و افراطی و عنود است.

۲) واکنش ابوالفضل فاتح به حمله تروریستی ۷ اکتبر حماس به اسرائیل

درباره غزه فراوان سخن و تحلیل گفته شده است، اما کمتر به دیدگاه مردم فلسطین پرداخته شده است.

حقیقت آن است که روایت مردم فلسطین از ماجرای هفتم اکتبر متفاوت از روایتی است که در بسیاری از رسانه های جهان می شنویم. مردم فلسطین قرائت تروریستی از هفتم اکتبر ندارند و ادعای رسانه های اسرائیلی مبنی بر کشتار هدفمند غیر نظامیان را نمی پذیرند وبسیاری آن را از چشم اسرائیلی ها می بینند و به روایت گروه های مقاومت باور بیشتری دارند و نگاهشان به آن عملیات، یک عملیات موفق است. از نظر آنها داستان فلسطین، از هفتم اکتبر شروع نشده است.

***

آیا بهتر نیست حامیان مردم فلسطین از یک سو بجای توجیه جنایات حماس در ۷ اکتبر، آن را به عنوان یک عملیات تروریستی محکوم کند، و از سوی دیگر کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی بدست اسرائیل را جنایت جنگی بخوانند؟

فکر نمی کنید تنها در این صورت است که یادداشت آقای ابوالفضل فاتح "تروریسم، تروریسم است" معنا خواهد داشت؟

در غیر این صورت:

***

۳) جابجا کردن کلمات مردم فلسطین با مردم سيستان و بلوچستان در نوشته ابوالفضل فاتح

درباره سيستان و بلوچستان سخن و تحلیل گفته شده است، اما کمتر به دیدگاه مردم سيستان و بلوچستان پرداخته شده است.

حقیقت آن است که روایت مردم سيستان و بلوچستان از ماجرای جمعه ۲۴ آذر متفاوت از روایتی است که در بسیاری از رسانه ها می شنویم. مردم سيستان و بلوچستان قرائت تروریستی از جمعه ۲۴ آذر ندارند و ادعای رسانه های جمهوری اسلامی مبنی بر کشتار هدفمند نیروهای امنیتی را نمی پذیرند وبسیاری آن را از چشم رژیم ولایت فقیه می بینند و به روایت گروه های بلوچ باور بیشتری دارند و نگاهشان به آن عملیات، یک عملیات موفق است. از نظر آنها داستان مردم سيستان و بلوچستان، از ۲۴ آذر شروع نشده است.

***

شما چه فکر می کنید؟ دیدگاه خود را دربخش نظرات به اشتراک بگذارید



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy