Monday, Dec 18, 2023

صفحه نخست » استفاده از پرستوهای نیمه‌برهنه سپاه در مشهد برای جاسوسی از سربازان اسرائیلی

parastoobanner.jpgافشای عملیات اغواگران سپاه برای فریب سربازان اسرائیلی

طبق اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، چند زن از عوامل نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در مشهد که زبان عبری می‌دانند تلاش کرده‌اند با فرستادن تصاویر برهنه خود برای سربازان اسرائیلی، آنان را اغوا کرده و از آنها اطلاعات نظامی کسب کنند.

نام‌ها و مشخصات ارائه شده این زنان جعلی است، اما عکس‌ها و ویدیوهای برهنه‌ آنها برای سربازان اسرائیلی واقعی است. این ماموران سایبری تصاویر و فیلم‌های خود را با کلاه‌گیس، آرایش‌های غلیظ، لباس‌های باز و در مواردی با بدن برهنه به قربانیان ارسال می‌کنند.

***

ماه گذشته خبری منتشر شد که از استفاده حماس از حساب‌های جعلی دختران برای تخلیه اطلاعاتی نیروهای اسرائیلی خبر می‌داد. اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد این حساب‌ها متعلق به «پرستو»های امنیتی جمهوری اسلامی هستند که برای سپاه پاسداران کار می‌کنند.

یکی از این زنان در یکی از مکالمه‌ها با نام کاربری «اولگا اور» با یک سرباز اسرائیلی ارتباط گرفته و تلاش کرده بود او را تخلیه اطلاعاتی کند.

این مامور امنیتی جمهوری اسلامی به سرباز اسرائیلی گفته که از یهودیان مهاجر است و برای مبارزه به نفع اسرائیل به لندن آمده است. پیش‌تر تصور می‌شد این زنان از ماموران حماس باشند، اما اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال نشان می‌دهد نام او «سمیرا باغبانی ترشیزی» و ساکن مشهد است.

یکی دیگر از زنان سایبری شناسایی شده هانیه غفاریان است که با هدایت سپاه پاسداران به سراغ سربازان اسرائیلی می‌رود. او از طریق مکالمه و ارسال عکس و فیلم با قربانیان خود در فضای مجازی ارتباط عاشقانه برقرار می‌کند.

طبق ارزیابی‌های ایران‌اینترنشنال، اعضای این گروه از مجموعه‌ای از پروفایل‌های جعلی در فضای مجازی استفاده می‌کنند. در چند مورد، این زنان دست‌کم ۲۲ آواتار مختلف را در فضای مجازی اداره می‌کنند.

استفاده از زنان و مردان اغواگر برای جاسوسی، یکی از قدیمی‌ترین روش‌های سازمان‌های اطلاعاتی در جهان بوده و این روش در میان مافیاهای مواد مخدر و باندهای خلافکار نیز رواج یافته است.

جمهوری اسلامی طی ۴۵ سال اخیر از این روش برای هدف قرار دادن مخاطبانش استفاده کرده است. حبیب اسیود، از چهره‌های مخالف جمهوری اسلامی، که در آبان سال ۱۳۹۹ از سوی سرویس امنیتی جمهوری اسلامی در استانبول ترکیه ربوده و در ایران اعدام شد، در تله اغواگری یک زن مامور قرار گرفته بود.

با افتادن برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی در تله این ماموران زن، عبارت «پرستو» بیش از پیش به ادبیات سیاسی ایران راه یافت.

در این مدت سپاه پاسداران با تشکیل واحدی به نام سپاه سایبری، تلاش کرده از این ماموران در اینترنت برای پیشبرد خواسته‌هایش استفاده کند.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy