Monday, Dec 18, 2023

صفحه نخست » راهی جدید برای پایان "اشغال" اسرائیل، سخنان جنجالی مقام ارشد اداره خودگردان فلسطین

alsheikh.jpg- حماس باید پس از پایان جنگ با اسرائیل در همه سیاست ها و روش های خود تجدید نظر کند

- تنها یک دولت واحد میتواند بر سرزمین فلسطین حکومت کند

ایران اینترنشنال - حسین الشیخ، یک مقام ارشد اداره خودگردان فلسطین گفت که بعد از پایان جنگ غزه، تمام گروه‌های فلسطینی به شمول حماس باید در سیاست‌های خود برای آزادی مردم فلسطین تجدیدنظر کنند و دلایل ناکامی خود را بررسی کنند.

او گفت باید از مردم فلسطین محافظت شود.

الشیخ به خبرگزاری رویترز گفت که « سیاست‌ها و روش‌های [این گروه] به طور صادقانه و جدی بررسی شود و در آن تجدیدنظر گردد.»

حمله حماس بر جنوب اسرائیل موجب کشته شدن ۱۲۰۰ اسرائیلی و دستکم ۱۹ هزار فلسطینی شده و آوارگی صدها هزار اهالی غزه در اثر حملات سنگین هوایی و زمینی ارتش اسرائیل را بدنبال داشته است.

حسین شیخ دبیرکل سازمان آزادی بخش فلسطین است و تصور می‌شود که جانشین بالقوه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که کنترول کرانه باختری را به عهده دارد و از سوی جهان به عنوان نماینده فلسطین شناخته می شود، خواهد بود.

حسین الشیخ اذعان کرد که توافقات صلح اسلو راه به جایی نبرده و مردم فلسطین در چارچوب آن نمی‌توانند به دولت مستقل فلسطین دست یابند.

محمود عباس و حسین الشیخ روز جمعه با جک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا در رام‌الله دیدار کردند. آنها گفتند که باید فشار جدید بین المللی بر اسرائیل آورده شود تا این کشور به یک راه حل جامعی تن دهد که کرانه باختری، غزه و شرق اورشلیم جز دولت واحد فلسطین باشد.

امریکا در یک هفته گذشته بارها از تشکیل دولت فلسطینی حمایت کرده است اما اسرائیل با آن موافق نیست و آن را تهدیدی برای امنیت خود می داند.

شیخ گفت که امریکا به جز از حمایت لفظی طرح یا سازوکار مشخص برای دستیابی به دولت فلسطینی ارائه نکرده است. او درخواست محمود عباس برای برگزاری یک نشست بین المللی در مورد صلح در فلسطین را تکرار کرد و گفت که امیدوارست در آنجا مسیر جدید برای یافتن یک راه حل پیدا شود.

این مقام فلسطینی گفت که ۶۰ درصد غزه ویران شده و برای بازسازی این منطقه نیاز به ۴۰ میلیارد دلار است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy