Monday, Dec 18, 2023

صفحه نخست » انتقاد رئیس فدراسیون هندبال آلمان از "حجاب اجباری" تیم ایران: ما تسلیم آخوندها شدیم

handball.jpgرئیس فدراسیون هندبال آلمان از تغییر قوانین مربوط به لباس بازیکنان زن برای فراهم آوردن شرایط حضور زنان ایرانی با "حجاب اجباری" در مسابقات جام جهانی به شدت انتقاد کرد. او گفت که "احساسم این است که ما تسلیم آخوندها شدیم."

رئیس فدراسیون هندبال آلمان روز یکشنبه ۱۷ دسامبر (۲۶ آذرماه) به شدت از تغییر قوانین لباس در این رشته ورزشی، کمی پیش از برگزاری مسابقات جام جهانی هندبال زنان انتقاد کرد.

آندریاس میشلمن با بیان اینکه "زنان ایرانی غیر از صورت‌شان، تقریبا کاملا پوشیده مسابقه دادند"، افزود: «چه کسی می‌داند که هندبال چقدر پرتحرک و سخت است؛ من واقعا نمی‌توانم آن [لباس] را مناسب تصور کنم.»

رئیس فدراسیون هندبال آلمان تصریح کرد: «ورزش برای من تا کنون چنین تعریف شده بود که قوانین خاصی وجود دارد و هرکس که می‌خواهد ورزش کند، باید به این قوانین پایبند باشد.»

آندریاس میشلمن در ادامه انتقادهای خود از این تصمیم فدراسیون جهانی هندبال گفت: «احساس من این است که ما تسلیم آخوندها شدیم تا بتوانند در این مسابقات شرکت کنند.»

او به طعنه افزود: «من دوست دارم که قوانین مشابهی برای مردان آنها نیز تعریف شود.»

میشلمن در عین حال گفت می‌تواند درک کند فدراسیون جهانی هندبال به این دلیل چنین تصمیمی گرفته تا زنان ایرانی "بتوانند با روسری و شلوار بلند" در مسابقات جام جهانی شرکت کنند و "اگر چهره‌های خندان برخی بازیکنان را دیده باشید، می‌توانید بگویید بله شاید ارزشش را داشت".

رئیس فدراسیون هندبال آلمان پرسید: «آیا ورزش می‌تواند مستقل از اعتقادات سیاسی و مذهبی باشد یا برخی از باورهای مذهبی در حال حاضر آنقدر در ورزش جا افتاده است که می‌توانیم آنها را عادی درنظر بگیریم؟»

مقام‌های فدراسیون جهانی هندبال تا کنون نسبت به این انتقادها واکنشی نشان نداده‌اند.

بیست و ششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از ۹ تا ۲۶ آذرماه امسال به میزبانی سه کشور نروژ، دانمارک و سوئد برگزار ‌شد.

تیم هندبال زنان ایران با کسب عنوان چهارمی در مسابقات آسیا، جواز حضور در مسابقات جام جهانی را به دست آورد اما با سه شکست مقابل تیم‌های لهستان، آلمان و ژاپن از صعود به دور بعدی این مسابقات بازماند.

حجاب اجباری بازیکنان تیم ملی هندبال ایران در این مسابقات بارها مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت؛ همچنین در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از بازیکنان ایرانی منتشر شد که نشان می‌داد آنها برای حفظ حجاب اجباری هنگام مسابقه، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مشکلاتی که تمرکز و کیفیت بازی آنها را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد.

طبق برخی گزارش‌ها، زنان ورزشکار ایرانی برای حضور در مسابقات بین‌المللی با امضای تعهد و ارائه وثیقه‌های سنگین اجازه خروج از کشور را به دست می‌آورند.

عاطفه احمدی، امیر اسدالله‌زاده، محمد نامجو مطلق، سارا خسروی، غزل حکیمی‌فرد، شهره بیات، میترا حجازی‌پور، مهتاب یادگاری و مژگان تاجیک تنها شماری از ده‌ها ورزشکار عضو تیم‌های ملی ایران در رشته‌های مختلف ورزشی هستند که در سال‌های گذشته، به کشورهای دیگر پناهنده شدند و یا مجبور به مهاجرت شدند. اغلب ورزشکاران ایرانی در این سطح، به عضویت تیم ملی کشور میزبان خود درآمده‌اند و در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy