Monday, Dec 18, 2023

صفحه نخست » هکرهای اسرائیلی ۷۰ درصد جایگاه‌های سوخت ایران را از کار انداختند

darandeh.jpgخبر تکمیلی:

یک گروه هکری که قبلا با اسرائیل مرتبط بود، ادعا می‌کند که در یک حمله سایبری، پمپ بنزین‌ها را در سراسر ایران فلج کرده است

یورونیوز - گروه موسوم به «گنجشک درنده» می‌گوید که «اکثریت پمپ‌های بنزین را در سراسر ایران از کار انداخته است.»

این گروه در بیانیه‌هایی به زبان انگلیسی آورده است که «این حمله سایبری در پاسخ به تجاوزات جمهوری اسلامی و دست نشاندگان آن در منطقه صورت می‌گیرد.»

این گروه در یک رشته‌ توئیتی به زبان فارسی نیز نوشته است که «خامنه ای! همانطور که قبلا تذکر دادیم در مقابل تحریکات شرورانه تو در منطقه عکس العمل نشان خواهیم داد.»

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

این گروه در رشته‌توئیت دیگری در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شده است که «قبل از شروع عملیات هشدارهایی را به خدمات اورژانس در سراسر کشور» داده است و اطمینان خاطر دادند که بخشی از این پمپ بنزین‌ها در سراسر کشور برای سوخت‌رسانی به خدمات اورژانس به فعالیت خود ادامه خواهند داد. این گروه مدعی شده است که در غیر این صورت، «دسترسی و توانایی لازم برای مختل کردن کامل عملکرد» این جایگاه‌های سوخت را داشته است.

***

جایگاه‌های سوخت در ایران هک شد. جلیل سالاری، معاون وزیر نفت اعلام کرد که ۷۰ درصد جایگاه‌های سوخت «با چالش کارت‌خوان‌های سوخت» روبه‌رو شده‌اند.

گروه هکری «گنجشک درنده» با بر عهده‌گرفتن مسئولیت حمله به جایگاه‌های سوخت در ایران، نوشت: «خامنه‌ای! همان‌طور که قبلا تذکر دادیم در مقابل تحریکات شرورانه تو در منطقه عکس العمل نشان خواهیم داد.»

gstation.jpgدر پی اختلال سراسری در جایگاه‌های سوخت، رییس صنف جایگاه‌داران از مردم خواست در صورتی که نیاز ضروری به بنزین ندارند، طی چند ساعت آینده از مراجعه به جایگاه‌های سوخت خودداری کنند.

***

به گزارش خبرآنلاین این وضعیت موجی از بحث‌های حاشیه‌ای را در فضای مجازی رقم زد به طوری که برخی کاربران ماجرا را مرتبط با افزایش قیمت سوخت دانستند. موضوعی که به سرعت از سوی جواد اوجی، وزیر نفت تکذیب شد .

وزیر نفت تاکید کرد: هیچ طرح قیمتی جدیدی در دستور کار قرار ندارد. با این حال حضور پررنگ کسانی که بنزین را در دبه‌ها و ظرف‌هایی در اطراف جایگاه‌ها به فروش می‌رسانند این شائبه را بیش از پیش میان افکار عمومی قوت بخشید. در عین حال فروش بنزین آزاد در جایگاه‌ها نیز از سوی برخی کاربران دلیلی برای افزایش قیمت بنزین عنوان می‌شد.

jp.jpg

درباره گروه هکری «گنجشک درنده» چه می‌دانیم؟

بی بی سی - این اولین بار نیست که گروه هکری «گنجشک درنده» مسئولیت حمله سایبری در ایران را می‌پذیرد.

حساب کاربری این گروه صبح امروز نوشت «بار دیگر سیستم سوخت رسانی ملی رژیم جمهوری اسلامی را هدف حمله سایبری قرار دادیم.»

***

آنها در حساب کاربری‌شان در شبکه ایکس خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران نوشتند «قبلا تذکر دادیم در مقابل تحریکات شرورانه تو در منطقه عکس العمل نشان خواهیم داد.»

در تیرماه سال ۱۴۰۱ این گروه هکری به یک کارخانه فولاد در ایران حمله کرد. «گنجشک درنده» گفته بود عامل این حمله بوده که باعث آتش‌سوزی جدی در کارخانه فولاد شد. این گروه برای تایید ادعایش ویدئوی آتش‌سوزی در کارخانه فولاد را هم منتشر کرد.

***

گروه هکری گنجشک درنده در آن زمان هم گفته بود این یکی از سه حمله‌اش در تاریخ ۲۷ ژوئن یا ششم تیرماه به کارخانه‌های تولید فولاد بوده است در پاسخ به «تجاوز‌گری‌های» جمهوری اسلامی.

آبان ماه ۱۴۰۰ هم به دنبال از کار افتادن پمپ‌بنزین‌ها و تشکیل صف‌های طولانی ماشین در شهرهای مختلف ایران، مقام‌های ایران تایید کردند که حمله سایبری صورت گرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy