Tuesday, Dec 19, 2023

صفحه نخست » حمله گروه «انصار الفرقان» به خودرو سپاه در زاهدان

foori.jpgاین رویداد دست‌کم یک کشته و یک مصدوم بر جا گذاشت

ایندیپندنت فارسی - فعالان و رسانه‌های بلوچ از هدف قرار گرفتن یک خودرو نظامی سپاه پاسداران با مین کنارجاده‌ای در زاهدان خبر دادند.

بر مبنای گزارش‌های اولیه، در این حادثه که ظهر سه‌شنبه ۲۸ آذر در منطقه گلوگاه زاهدان رخ داد، یک دستگاه خودرو نظامی سپاه پاسداران منفجر شد. خبرگزاری حالش‌وش که اخبار بلوچستان را پوشش می‌دهد، در کانال تلگرامش نوشت که این حادثه دست‌کم یک کشته و یک مصدوم داشته است.

کمپین فعالین بلوچ نیز در خبری اعلام کرد که سازمان مسلح «انصار الفرقان» با انتشار بیانیه‌ای کوتاه، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. بر مبنای این گزارش، نیروهای نظامی پس از انفجار خودرو سپاه، با برپایی چند ایست‌بازرسی‌ در زاهدان برخی مسیرهای عبوری این شهر را بسته‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

انصار الفرقان نام یک گروه شبه‌نظامی سنی بلوچ از جهادی‌های سلفی است که جمهوری اسلامی آن را «تروریستی» می‌نامد و پیش‌تر برخی مقام‌های سپاه پاسداران ادعای ارتباط آن با بحرین را مطرح کرده بودند. این گروه در سال ۱۳۹۳ از ادغام دو گروه‌ حرکت انصار و فرقان تشکیل شد. این گروه‌ها هدفشان را «آزادسازی بلوچستان» اعلام کرده بودند.

انصارالفرقان شامگاه چهارشنبه ۱۵ آذر نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به پاسگاه «چشمه زیارت» در سیستان حمله کرده است.

بامداد جمعه ۲۴ آذر نیز گروه جیش‌العدل به مقر فرماندهی انتظامی راسک حمله کرد. در این حمله، شماری از نیروهای مستقر در مقر فرماندهی نیروی انتظامی کشته و زخمی شدند.

مقام‌های حکومتی عاملان حمله به مقر فرماندهی نیروی انتظامی را به «پاسخ سخت» تهدید کرده‌اند.

در روزهای اخیر، موج جدیدی از بازداشت شهروندان بلوچ آغاز و جو شهرهای راسک، خاش و زاهدان امنیتی شده است. منابع بلوچ روز دوشنبه از یورش نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی به سه مسجد اهل سنت در شهرهای زاهدان و راسک خبر دادند و اعلام کردند که در جریان این حملات، شماری از طلاب و فعالان مذهبی بازداشت شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy