Wednesday, Dec 20, 2023

صفحه نخست » ۱۲ کشته و زخمی در دو «رزمایش» نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی

20-8.jpg- سه نفر از کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی «در جریان تمرین صحرایی در مرحله پاکسازی منطقه تمرین از مهمات عمل نکرده، در اثر انفجار مهمات» کشته شدند.

- بر اساس گزارش خبرگزاری «مهر»، در جریان رزمایش و تمرینات تاکتیکی نیروی زمینی ارتش در نهبندان دو نفر کادر و یک نفر سرباز کشته و شش نفر نیز مصدوم شده‌اند.

- تلفات بالا نشان می‌دهد شدت انفجار زیاد بوده است.

- اینکه در کمتر از یک هفته، نه در عملیات نظامی و جنگی، بلکه در دو رزمایش‌ معمولی ارتش و نیروی انتظامی ۱۲ نفر کشته و زخمی می‌شوند، بیانگر نقطه‌ی ضعف نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی است.

کیهان لندن - یک هفته پس از کشته و زخمی شدن سه نفر از مأموران «یگان‌ ویژه» پلیس زنجان در یک رزمایش، سه نفر از نیروهای تیپ ۱۸۸ زرهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی قربانی انفجار مهمات باقیمانده از یک رزمایش در استان خراسان جنوبی شدند.

منابع داخلی ایران سه‌شنبه ۲۸ آذرماه گزارش دادند این سه نفر «در جریان تمرین صحرایی در مرحله پاکسازی منطقه تمرین از مهمات عمل نکرده، در اثر انفجار مهمات» کشته شدند.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

بر اساس گزارش خبرگزاری «مهر»، در جریان رزمایش و تمرینات تاکتیکی نیروی زمینی ارتش در نهبندان دو نفر کادر و یک نفر سرباز کشته و شش نفر نیز مصدوم شده‌اند. تلفات بالا نشان می‌دهد شدت انفجار زیاد بوده است.

پاکسازی منطقه رزمایش بعد از اتمام تمرین از مأموریت‌های یگان‌های پشتیبانی است. کیفیت پایین تولید یا کهنگی از دلایل اصلی عمل نکردن مهمات است. کافی نبودن امکانات و تجهیزات برای خنثی‌سازی مهماتی که عمل‌ نکرده‌اند و همچنین روش‌های قدیمی از جمله عواملی است که ضریب انفجار مهمات را بالا می‌برد.

کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ۲۱ آذرماه در یک مصاحبه ادعا کرد بود «آمادگی مقابله با هر تهدیدی را داریم!»

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در یک پیام کوتاه «شهادت» سه نفر از کارکنان ارتش را تسلیت گفت. عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی نیز در یک پیام به فرمانده نزاجا و خانواده‌ کشته‌شدگان تسلیت گفت.

آمار تلفات ناشی از مهمات، اسلحه‌ و تجهیزات فرسوده در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مشخص نیست اما شواهد نشان می‌دهد که این تلفات و خسارات بالاست. در همین ارتباط، یک فروند جنگنده «سوخو۲۲» متعلق به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه ۲۵ آذرماه حوالی دریاچه «پریشان» در حومه شهرستان کازرون در استان فارس سقوط کرد.

ساعاتی پس از اعلام این خبر گروه «انصارالفرقان» ادعا کرد سه نفر از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در اثر برخورد با «تله انفجاری» در منطقه «گلوگاه» زاهدان کشته شدند. همزمان سایت‌های داخلی از جمله «تابناک» روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ویدیویی از انفجار یک مین در مسیر عبور یک وسیله نقلیه نظامی منتشر کردند. گزارش شده «یک مین کنار جاده‌ای در مسیر خودروی خدماتی و پشتیبانی تیپ ویژه ۱۱۰ سلمان فارسی در منطقه شورو زاهدان منفجر شد اما تلفات نداشت و فقط شیشه ماشین شکست.» تأیید یا رد این ادعا به صورت مستقل ممکن نیست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy