Friday, Dec 22, 2023

صفحه نخست » شهر کتاب مرکزی با دستور اداره اماکن پلمب شد+ جزئیات

22-2.jpgایران وایر - در ادامه موج پلمب واحدهای صنفی، اماکن تجاری، فرهنگی، گردشگری به خاطر سرباز زدن زنان از حجاب اجباری، روز جمعه اول دی ۱۴۰۲ یک کتابفروشی در تهران به نام «شهر کتاب مرکزی» هم پلمب شد.

صفحه اینستاگرام شهر کتاب مرکزی با اعلام این خبر نوشت که این فروشگاه توسط اداره اماکن تهران پلمب شده است.

سایت دیدبان ایران در گزارشی از پلمب این فروشگاه نوشته حدود ساعت ۱۲ ظهر ماموران پلیس اماکن تهران با مراجعه به شهر کتاب مرکزی در تهران، اقدام به پلمب این مرکز کردند.

به گزارش دیدبان ایران، دلیل این اقدام عدم رعایت مقررات صنفی و دستورات وزارت کشور عنوان شده اما در گزارش ماموران، حضور بی حجاب مشتریان در این محل به عنوان دلیل پلمب شهر کتاب مرکزی قید شده است.

شهر کتاب مرکزی تهران در شب یلدا اقدام به برگزاری مراسمی با موسیقی سنتی کرده و ویدئوهای آن را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در ماه‌های گذشته چندین کتابفروشی محبوب در ایران به بهانه آنچه رعایت نشدن حجاب اجباری از سوی کارکنان یا مشتریان خوانده شده پلمب شده‌اند.

در مهرماه گذشته کتاب فروشی‌های «دی» واقع در خیابان ایرانشهر تهران، «چتر» واقع در میدان انقلاب تهران و «کتابِ خانه» واقع در خیابان ایرانشهر تهران، به بهانه رعایت نکردن «حجاب و عفاف» تعطیل شدند.

کتاب‌فروشی «دیدآور» در خیابان انقلاب تهران، «کتاب‌فروشی روباه قرمز» در مجتمع آ.اس‌.پ تهران، کتاب‌فروشی اردیبهشت متعلق به سروش صحت در رشت، شهر کتاب اردیبهشت اصفهان و شهر کتاب بابلسر از جمله کتاب‌فروشی‌‌هایی هستند که در سال جاری پلمب شده‌اند.

کانون نویسندگان ایران پیش از این با انتشار بیانیه‌ای به پلمب این کتابفروشی‌ها اعتراض کرده و نوشته بود: «اگر‌چه پلمب‌ کتاب‌فروشی‌ها بی‌سابقه نیست، اما در چند ماه اخیر فشارها بر اصناف، مراکز فرهنگی و تفریحی شدت بی‌سابقه‌ای یافته و گذشته از ایجاد فضای ارعاب و اختناق در میانه وخیم‌ترین تورم و رکودی که بر کشور می‌گذارد، بر کسب و کار مردم خسارات جدی وارد کرده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy