Monday, Dec 25, 2023

صفحه نخست » شهادتنامه سرباز اسرائیلی در کنست: «شب‌ها از ترس خودم را خیس می‌کنم»

shahadat.jpgسرباز اسرائیلی: مردانی را به دست خود کشتم ولی شما می‌گوئید که تروریست‌ها دستشان به‌خون آلوده شد. من به‌خاطر شما 40 انسان را به قتل رساندم

العربیه - یک سرباز اسرائیلی که از نوار غزه بازگشته، در شهادتنامه تکان‌دهنده خود برابر کنست (پارلمان) اذعان کرد که شب‌ها از ترس، خودش را خیس می‌کند.
اویخای لوی، سرباز ارتش که از نبردهای غزه بیرون آمده، گفت: «هم‌اکنون حرکت راکت‌های (آرپی جی) را بالای سرم تصور کرده و خودم را در داخل بولدوزر می‌بینم که در حال جنگیدن هستم و بوی تعفن اجساد استشمام می‌کنم».

این سرباز افزود: «در خواب از ترس خودم را خیس می‌کنم و اگر یک شیشه مشروب نخورم نمی‌توانم بخوابم».

او با انداختن مسئولیت حوادث رخ‌داده برای خود و دیگر سربازان بر دوش دولت اسرائیل، گفت: «این دولت در جریان جنگ به ما پشت کرد».

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه


این سرباز با تاثر زیاد افزود: «با دستان خود زخمی‌ها را جمع می‌کنم...شما کجائید؟ از مصدومان و معلولان جدید در زمانی حرف می‌زنید که اینجا پر از معلولان شده و ده‌ها نفر از آنها به حال خود رها شدند. در مورد شخص خود باید بگویم که به حال خود رها شدم.»

این سرباز در اعترافات خود گفت:«به‌خاطر شما، مردانی را با دستان خود کشتم ولی شما می‌گوئید که تروریست‌ها دستشان به‌خون آلوده شد. من به‌خاطر شما 40 انسان را به قتل رساندم».

کابوس‌های شبانه

اویخای لوی برابر کنست افزود: «اکنون از روان‌درمانی هم محروم هستم. من دچار ترومایی هستم که تجربه کردم. شب‌ها خودم را خیس می‌کنم. این کشته‌ها شب‌ها در کابوس‌هایم آمده و می‌پرسند چرا ما را کشتی؟»
سخنان این سرباز اسرائیلی با فیلم‌های دیگری از خروج سربازان تیپ گولانی از جنگ پس از تحمل خسارات سنگین همزمان بود.
با این حال اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در مورد عقب‌نشینی تیپ گولانی گفت: «این کار در حکم استراحت جنگجو است».
ارتش اسرائیل اعلام کرده که شمار کشته‌هایش در نبردهای غزه از زمان آغاز جنگ به 458 نفر افزایش یافته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy