Sunday, Dec 24, 2023

صفحه نخست » اشکان بلوچ؛ یکی دیگر از بازداشتی‌های خیزش ملی ۱۴۰۱ به زندگی خود پایان داد

25-5.jpgاشکان بلوچ؛ یکی دیگر از بازداشتی‌های خیزش ملی ۱۴۰۱ به زندگی خود پایان داد؛ جمهوری اسلامی او را کشت.

گزارش از فیروزه نودستروم

- یکی از نزدیکان اشکان بلوچ به کیهان لندن می‌گوید: «اشکان بلوچ فرزند داریوش و نیکو به دلیل قرار گرفتن زیر شکنجه جسمی و روحی در زمان بازداشت، تحت فشار روحی بسیاری قرار داشت، فشار جسمی ‌ و شکنجه زیادی را تحمل کرده بود و دچار افسردگی شده بود، بنا بر تجویز دکتر اعصاب و روان زندان، قرص مصرف می‌کرد، قرص‌هایی که برای درمان نبود و صرفا برای کنترل بود.»

- به گفته دو نفر از هم‌بندی‌های ⁧اشکان بلوچ⁩، وی را در بازجویی به شدت شکنجه کرده بودند تا علیه خودش اعتراف اجباری کند اما نتوانسته بودند او را مجبور به این کار کنند.

- بار اول «اشکان در حمام زندان رگ مچ دست چپ و رگ گردنش را با در قوطی کنسرو که در زندان به آن «گیوتین» می‌گویند زده بود. زندانیان خبردار شدند و او به بیمارستان لقمان تهران منتقل شد، اما آنجا هم به قصد پایان دادن به زندگی، خودش را از طبقه سوم بیمارستان به پایین انداخت که دچار ضایعه نخاعی شد.

بعد از آن خانواده‌اش او را به تبریز بردند. چند روز پیش یک ضابط قضایی با او تماس گرفته و به دادسرا احضارش کرده بود. اینبار اشکان به دادسرا نرفت و در خانه به زندگی‌اش پایان داد. جمهوری‌اسلامی، اشکان را کشت.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy