Thursday, Dec 28, 2023

صفحه نخست » مهمانی «تقریبا لخت» سلبریتی‌های روسیه جنجالی شد +۱۶

مهمانی سلبریتی‌ها رسوایی بزرگی در روسیه به بار آورده است

بی بی سی - آنچه در یکی از کلوپ‌های شبانه مسکو رخ داد عجیب و غریب بود. آنچه بعد از آن رخ داد، حرف‌های زیادی درباره حال و هوای این روزها در روسیه داشت.

11.jpgناستیا ایولیوا، بلاگر و مجری تلویزیون در روسیه، روز ۲۰ دسامبر یک «پارتی تقریبا برهنه» در کلوپ شبانه موتابور مسکو برگزار کرد.

چه لباسی مناسب این مهمانی بود؟ هر لباسی که قبل از مهمانی آن را دربیاورید.

خوانندگان پاپ و چهره‌های مشهور با حداقل پوشش و لباس‌های لختی در این شب‌نشینی شرکت کردند. یکی از آنها واسیو [با نام واقعی نیکلای واسیلیف] خواننده رپ روسی بود. او فقط با یک جفت کفش ورزشی که به پا داشت وارد مهمانی شد و جورابی که به جای آن که پایش باشد، جای دیگری بود.

مهمانی خصوصی بود، اما وقتی عکس‌ها و ویدیوهای آن سر از شبکه‌های اجتماعی درآورد، کاملا عمومی شد. جوراب واسیو ناگهان به مشهورترین جوراب روسیه تبدیل شد، هر چند که این شهرت چندان به نفع صاحبش تمام نشد.

12.jpgجنجالی به پا شده بود. بلاگرها، نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی طرفدار دولت که از جنگ اوکراین حمایت می‌کنند، خشمگین شدند. آنها می‌پرسیدند این سلبریتی‌ها چطور می‌توانند با این سر و شکل مهمانی بگیرند، در حالی که سربازان روسی در جبهه‌های جنگ جانشان را برای «عملیات ویژه نظامی» کف دستشان گذاشته‌اند.

پارتی و رقص و پایکوبی‌های آن شب تمام شد،‌ اما دردسرهای آن برای مهمان‌ها تمام نشده است. واسیو، رپری که جورابش زبانزد خاص و عام شده بود، دستگیر شد و به دلیل «رفتار خلاف نظم عمومی» ۱۵ روز زندانی شد. این خواننده رپ روسی ۲۰۰ هزار روبل (۱۷۰۰ دلار) هم به دلیل «تشویق به روابط جنسی غیرمتعارف» جریمه شد.

برای ناستیا ایولیوا،‌ میزبان این مهمانی هم پرونده قضایی تشکیل شده است. بیش از ۲۰ نفر به صورت گروهی علیه او شکایت کرده‌اند. درخواست شاکیان این است که این مجری و بلاگر، یک میلیارد روبل (۸/۵ میلیون دلار) به «بنیاد مدافعان میهن» پرداخت کند؛ سازمانی که به شرکت‌کنندگان در «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین کمک مالی می‌کند.

بقیه مهمان‌ها هم بی‌نصیب نمانده‌اند.

حرف از لغو شدن کنسرت‌ها و پایان دادن به قراردادهای تبلیغاتی سلبریتی‌هایی است که در مهمانی تقریبا لخت شرکت کرده‌اند. همچنین گزارش شده که بعضی از برنامه‌های ضبط شده تلویزیونی برای سال نو را دوباره تدوین کرده‌اند تا چهره بعضی از این چهره‌های مشهور را از آن در بیاورند.

نام‌های بزرگ ناگهان حذف شدند.

مهمان‌های مشهور یکی پس از دیگری به شبکه‌های اجتماعی آمدند؛ بعضی برای عذرخواهی از این که در پارتی تقریبا برهنه شركت کرده‌اند،‌ بعضی هم برای این که بگویند روحشان خبر نداشته آنجا قرار است چه خبر باشد.

فیلیپ کیرکوروف، ستاره فوق مشهور روسی -که حالا لباس کاملا پوشیده‌ای به تن داشت- گفت: «من قبول دارم که اشتباه کرده‌ام. آخرین چیزی که می‌خواستم این بود که چنین مراسمی، و اشتباه من، باعث ایجاد محدودیت برای کار و حرفه من در روسیه شود، تنها کشوری که در آن به عنوان هنرمند و شهروند زندگی می‌کنم.»

دیما بیلان، ستاره موسیقی پاپ روسیه هم در دفاع از خود گفته است: «من یقه اسکی پوشیده بودم با یک بارانی بلند،‌ با شلوار و کفش. من از قبل خبر نداشتم که بقیه مهمان‌ها قرار است با چه پوششی بیایند.»

«اگر هم پاسخ منفی است،‌ من آماده اعدام در ملا عام هستم. من از این مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. آماده‌ام عواقب کارم را بپذیرم.»

اتفاقاتی که در چند روز اخیر افتاد، برای این چهره‌های مشهور تکان‌دهنده بود و زندگی بعضی از آنها را زیر و رو کرد.

بعد از حمله تمام‌عیار روسیه به اوکراین، آنها تصمیمی آگاهانه برای ماندن در روسیه گرفته بودند تا کارشان را، و سبک زندگی عمدتا پر زرق و برق‌شان را همان جا ادامه دهند. انتقاد عمومی قرار بود متوجه چهره‌های ضد جنگی باشد که از روسیه رفته بودند.

اما دیگر این طور نیست. چرا؟

به نظر می‌آید که نیاز سیستم سیاسی روسیه به «سپر بلا» روز به روز بیشتر می‌شود. این سیستم نیاز به افراد یا گروه‌هایی دارد که توجه عمومی را به سوی آنها جلب کند و تقصیرهای داخلی و خارجی کشور را به گردن آنها بیندازد.

تا الان این سپرهای بلا شامل اوکراین، آمریکا،‌ بریتانیا، اتحادیه اروپا و ناتو می‌شدند.

اما الان به نظر می‌رسد که گروهی از چهره‌های مشهور روسیه هم به این فهرست اضافه شده‌اند.

ماکسیم کاتز، فعال مخالف دولت روسیه که در تبعید زندگی می‌کند، در پستی در شبکه‌های اجتماعی وقایع این روزها را این طور جمع‌بندی کرده است: «در گذشته، قرارداد اجتماعی ساده‌ای با کسانی که می‌خواستند به این شکل مهمانی‌ بگیرند، وجود داشت: هر کاری دلتان می‌خواهد بکنید، فقط وفادار باشید.»

«اما الان زندگی دیگر مهمانی نیست. این گونه خودنمایی‌ها با واقعیت زندگی در آنجا در تضاد است. دیگر نمی‌توانید در کشوری که درگیر جنگ است،‌ مهمانی‌های این‌چنینی بگیرید. برای اولین بار در دوره‌ای طولانی، سیستم کسانی را هدف قرار داده که از تمام قواعد و مقرراتش حمایت می‌کردند، به شرط آن که این محدودیت‌ها شامل حال خودشان نشود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy