Wednesday, Jan 3, 2024

صفحه نخست » آزادی مهدی محمودیان، فعال مدنی بعد از ۳۰ ماه زندانی

3-10.jpgهرانا، خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشری ایران، چهارشنبه ۱۳ دی ماه (۳ ژانویه) از آزادی مهدی محمودیان، فعال مدنی از زندان اوین خبر داد. در همین حال، همسر مهدی محمودیان نیز در صفحه او در شبکه اکس (توئيتر سابق) نوشت: «امروز بعد از سی ماه حبس ظالمانه مهدی محمودیان حکم آزادی را گرفت.»
مهدی محمودیان ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ به همراه جمعی از وکلای دادگستری و فعالان مدنی، در جریان برگزاری جلسه‌‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
هرانا از قول بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری نوشت: «این فعال مدنی به اجتماع و‌ تبانی به قصد ارتکاب جرم ‌علیه امنیت داخلی کشور از طریق روشن کردن شمع جهت احترام ‌به کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی و طرح شکایت علیه مسئولان به دلیل کوتاهی در مدیریت کرونا متهم شده بود.» این فعال مدنی در پرونده موسوم به "دادخواهان سلامت" به چهار سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های رسانه‌‌ای (اعم از تحریری، سمعی و بصری) محکوم شد.
او پیشتر و در شهریورماه ۱۳۹۹ نیز توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام "فعالیت تبلیغ علیه نظام" به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام "اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور" به چهار سال حبس تعزیری، دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، دو سال منع خروج از کشور و چهار ماه خدمات عمومی محکوم شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy