Wednesday, Jan 3, 2024

صفحه نخست » "کار اسرائیل است"

isr.jpgایسنا - مجتبی ذوالنوری، نایب رئیس مجلس ایران درباره انفجارهای کرمان گفت: «اطلاعات و اخباری ندارم که این عملیات، کار رژیم صهیونیستی باشد اما از جنس عملیات مشخص است که کار این رژیم است. جمهوری اسلامی حق خود را محفوظ می داند زمان، مکان، نوع و شیوه انتقام را خودش تعیین می کند.»

آقای ذوالنوری گفته که «غیرانتحاری بودن» انفجارهای کرمان نشان می‌دهد که «از اقدامات رژیم صهیونیستی است.»

او افزوده «با انتقامی که ارزش عملیاتی جهانی خواهد داشت رژیم صهیونیستی را تنبیه و مجازات پشیمان کننده خواهیم کرد»

علی خامنه‌ای در پیامی درباره انفجارها در کرمان آن را «فاجعه‌آفرینی» خواند که «پاسخ سختی» در پی خواهد داشت

او نوشت: «چه دست‌های آلوده به خون بی‌گناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود.»

***

واکنش‌ها به انفجارهای کرمان؛ کاربران: «کار حکومت» است

صدای آمریکا - انفجارهای مرگبار روز چهارشنبه در جریان مراسم حکومتی سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی در کرمان واکنش‌ها گسترده‌ای را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخته است.

واکنش بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی با اظهارات وزیر کشور جمهوری اسلامی متفاوت است و برخی ناظران می‌گویند احتمالا جمهوری اسلامی در این انفجارها دست دارد.

از جمله، حسین آقایی پژوهشگر روابط بین‌الملل و امور استراتژیک، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «جمهوری اسلامی از خطر فعال شدن و ورودش به زنجیره واکنش کاملا آگاه است. از این رو تلاش می‌کند به طور پیشدستانه و با کشتار عمدی سپس با انداختن تقصیر گردن اسرائیل به خیال خود قبل از وارد شدن به زنجیره واکنش آن را سابوتاژ و بی‌اثر کند.»

مازیار ابراهیمی، سخنگوی حزب «ایرانیان کرد میهن‌پرست»، نیز گفت: «جمهوری اسلامی انتقام سخت قاسم سلیمانی را از مردم ایران در سال‌روز مرگ بچه‌کش گرفت.»

این فعال سیاسی که خود از بازداشت‌شدگان پرونده موسوم به «ترور دانشمندان هسته‌ای» بود، انفجار کرمان را به جمهوری اسلامی نسبت داد و افزود: «همان کارهایی که از روز اول به وجود آمدنشان انجام دادند: ترور و بمب‌گذاری و کشتن مردم، به‌خصوص کودکان ایرانی.»

علی کریمی، چهره ورزشی مخالف جمهوری اسلامی، با نسبت دادن این انفجارها به حکومت و با استفاده از هشتگ «انتقام سخت از مردم»، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «برای غذاى نذرى و شربت بروى ولى انتقام سخت نصيبت بشود.»

بهنام قلی‌پور، روزنامه‌نگار، هم با رد فرضیه نسبت دادن انفجارهای کرمان به اسرائیل، گفت: «اسرائیل دقیق و هدفمند می‌زند، بی‌ آن که به مردم ایران صدمه زده یا بزند. دو انفجار کور مراسم سلیمانی در کرمان به اسرائیل نمی‌چسبد.»

او همچنین تأکید کرد: «این غائله، برنامه‌ای مشابه شاهچراغ برای فریب و تحریک افکار عمومی از سوی نظام ولایی است.»

***

پیام سیدحسن نصرالله برای حادثه کرمان

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy