Wednesday, Jan 3, 2024

صفحه نخست » دوازده کشور جهان در بیانیه ای مشترک حوثی ها را به حمله نظامی تهدید کردند

huthies.jpgخبرنامه گویا - دوازده کشور به رهبری ایالات متحده به طور مشترک به حوثی های یمن هشدار دادند، که حملات خود به کشتی های دریای سرخ را متوقف کنند.

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید آمده است: «اجازه دهید پیام ما واضح باشد: ما خواستار پایان فوری این حملات غیرقانونی و آزادی کشتی‌ها و خدمه بازداشت‌شده هستیم».

در این بیانیه آمده است: «حوثی‌ها در صورت ادامه تهدید به اقتصاد جهانی و جریان آزاد عبور کشتی های تجاری در آبراه‌های حیاتی منطقه، مسئولیت عواقب آن را بر عهده خواهند داشت».

امضاکنندگان این بیانیه شامل امریکا، استرالیا، بحرین، بلژیک، کانادا، دانمارک، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، نیوزیلند و بریتانیا هستند، تنها کشور منطقه ای امضا کننده بحرین است.

بیشتر بخوانید:

اولتیماتوم آمریکا و متحدانش به حوثی‌ها: یا حملات را متوقف کنید یا منتظر «عواقب» باشید

صدای آمریکا - در بیانیه‌ای که بیش از ده کشور آن را آماده و تایید کرده‌اند، آمده است: «حملات جاری حوثی‌ها در دریای سرخ، غیرقانونی، غیرقابل قبول و عمیقاً بی‌ثبات‌‌کننده است. اگر حوثی‌ها به تهدید زندگی، اقتصاد جهانی و جریان آزاد تجارت در آبراهه‌های حیاتی منطقه ادامه دهند، عواقب آن را خواهند دید.»

به گزارش وال‌استریت ژورنال، مقامات آمریکایی می گویند که ارتش ایالات متحده گزینه‌هایی را برای حمله به گروه شورشی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران آماده کرده است و اگر ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورها از زور استفاده کنند، اهداف بالقوه می‌تواند شامل پرتاب‌کننده‌های موشک‌های ضدکشتی و پهپادها، هدف قرار دادن زیرساخت‌ها مانند تأسیسات رادار ساحلی و تأسیسات ذخیره‌سازی مهمات متعلق به حوثی‌های یمنی باشد. ‌



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy