Tuesday, Jan 9, 2024

صفحه نخست » اصابت موشک های سپاه به پتروشیمی چابهار + واکنش فرماندار

10.jpgایران اینترنشنال - به گزارش رسانه‌های محلی، چند موشک شلیک شده از سمت دریا به سوی چابهار، به داخل محوطه پتروشیمی نگین مکران چابهار اصابت کردند و منفجر شدند.

بر اساس گزارش‌ها، انفجار این موشک‌ها باعث لرزش خانه‌های مسکونی نیز شده است. فرماندار چابهار گفت که علت «دود دیده شده در آسمان چابهار» رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران بوده است. خبرگزاری مهر نیز نوشت که پدافند هوایی در دریای عمان برای رزمایش سپاه فعال شده است.

واکنش فرماندار چابهار:

ماجرای مانور چابهار چه بود؟

صبح امروز رزمایشی بدون اطلاع رسانی قبلی در چابهار برگزار شده که صدا و تصاویر انفجار‌ها مردم را نگران کرده است. مقامات چابهار می‌گویند رزمایش با موفقیت انجام شده، اما خبر‌ها حاکی از بالا رفتن تنش‌ها در دریای عمان است.

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: به گفته مقامات محلی، صبح امروز رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران در چابهار، شهر ساحلی استان سیستان و بلوچستان برگزار شده است، اما در جریان رزمایش صبح چهارشنبه اتفاقات عجیبی رخ داده است. ظهر روز چهارشنبه ساکنان شهرستان چابهار از شنیده شدن صدای تیراندازی و شلیک توپ خبر دادند. ساعتی بعد تصاویری از آسمان چابهار و منهدم شدن چند موشک در آسمان شهر منتشر شد.

خبرگزاری‌های نزدیک به دولت از جمله خبرگزاری مهر متعلق به سازمان تبلیغات نوشته بررسی میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد «صدا‌ها و فیلم‌های منتشر شده مربوط به فعال شدن پدافند هوایی در حوزه دریای مکران به دلیل رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران در دریای عمان بوده و دلیل دیگری ندارد.»

ساعاتی بعد فرماندار چابهار اعلام کرد «دود دیده شده در آسمان چابهار به علت برگزاری رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۸ در منطقه عمومی چابهار است و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند. این رزمایش با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی با موفقیت در چابهار برگزار شده است.»

ویدیو‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد دست‌کم دو موشک در هوا منفحر شده‌اند. در بی‌خبری و فقدان اطلاع‌رسانی صحیح، شایعات متعدد نیز دست به دست می‌شوند؛ از جمله اینکه چند موشک به محوطه تاسیسات «پتروشیمی نگین مکران» چابهار اصابت کرده است.

فرماندار چابهار: هیچ موشکی به پتروشیمی اصابت نکرده است

جواد سپاهی فرماندار چابهار به رویداد۲۴ گفته «گزارش‌ها درباره اصابت موشک به پتروشیمی چابهار صحت ندارد و رزمایش نیرو‌های مسلح در این منطقه بدون هیچ خسارتی و با موفقیت انجام شده است.»

این رزمایش بدون اطلاع‌رسانی قبلی در رسانه‌ها انجام شده، اما زمان‌ بندی آن دو هفته بعد از الحاق دستاورد‌های حوزه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری ایران در بخش سامانه‌های موشکی برد بلند و سامانه‌های پهپادی در حوزه‌های مختلف شامل شناسایی، انهدامی و جنگی به سواحل مَکُران و بندر کنارک انجام شده که انتظار می‌رود با الحاق این دستاورد‌ها آنگونه که در بیانیه ارتش آمده «قدرت دفاعی و بازدارندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در آب‌های منطقه‌ای و فرا منطقه را چند برابر کند»

این دومین رزمایش بدون اطلاع نیروی دریایی ایران در روز‌های گذشته است. دوشنبه شب هم گزارش‌هایی مبنی بر شنبده شدن صدای تیر در بخش‌هایی از آستارا منتشر شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy