Friday, Jan 12, 2024

صفحه نخست » جت‌های ائتلاف بین المللی مواضع حوثی‌ها را بمباران کردند

العربیه گزارش داد حمله‌های آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها در نقاط مختلف یمن، مراکز لجستیکی و سامانه‌های دفاع هوایی این گروه را هدف قرار داده است.

airport.jpgفرودگاه صنعا، پایتخت یمن

***

پایگاه نظامی الدلیمی در نزدیکی فرودگاه صنعا از اهداف مورد حمله آمریکا و بریتانیا گزارش شده است.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت این حمله‌ها با هواپیما، کشتی و زیردریایی انجام شدند.

عبدالقادر المرتضی،‌ مقام حوثی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که حملات آمریکا و بریتانیا مناطقی در صنعا، صعده،‌ حدیده و ذمار را هدف قرار داده است.

***

نقاط بمباران شده در یمن در حملات هوایی آمریکایی-انگلیسی

شبکه المسیره یمن اهداف حملات اولیه هوایی نیروهای آمریکایی و انگلیسی را به شرح زیر اعلام ‌کرد:

پایگاه هوایی الدیلمی در شمال صنعا
حومه فرودگاه حدیده
مناطقی در منطقه زبید
پایگاه کهلان در شرق شهر صعده
فرودگاه عبس
فرودگاه تعز
اردوگاه تیپ ۲۲ در منطقه التعزیه

***

العربیه: هلند، استرالیا و کانادا با حمایت لجستیکی در حمله‌ها علیه حوثی‌ها شرکت کردند

العربیه گزارش داد هلند، استرالیا و کانادا با حمایت لجستیکی در حمله‌های آمریکا و بریتانیا علیه مواضع حوثی‌ها در یمن شرکت کردند.

وزیر دفاع استرالیا گفت این کشور در جریان حمله‌های آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها در یمن، برای حمایت از این دو کشور نیروهای خود را در اختیار آنها گذاشت.

عبدالقادر المرتضی،‌ مقام حوثی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که حملات آمریکا و بریتانیا مناطقی در صنعا، صعده،‌ حدیده و ذمار را هدف قرار داده است.

***

سناتور مکانل ابراز امیدواری کرد حمله به حوثی‌ها، آغاز تغییر رویکرد بایدن درباره ایران باشد

میچ مکانل، سناتور جمهوری‌خواه، با استقبال از حمله آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها در یمن، گفت این تصمیم دولت بایدن باید خیلی وقت پیش صورت می‌گرفت. او ابراز امیدواری کرد این حمله‌ها سرآغاز تغییر رویکرد دولت بایدن در ارتباط با جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی‌اش باشد.

یک مقام پنتاگون: آمریکا در حمله‌‌های شبانه به مواضع حوثی‌ها به تمام اهداف خود دست یافت

یک مقام پنتاگون به اسکای‌نیوز عربی گفت آمریکا حدود ۱۰موضع متعلق به حوثی‌ها را در یمن هدف قرار داده و ایالات متحده در این حمله‌ها به تمام اهداف خود دست یافته است.

شبکه العربیه نیز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد حمله‌ها علیه حوثی‌ها پایان یافته و ایالات متحده حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند.

پیش‌تر روزنامه تایمز به نقل از منبع بریتانیایی گزارش داد که این حمله‌ها محدود خواهد بود.

سنتکام: به سامانه‌های راداری و پدافندی و انبارها و سایت‌های پهپادی و موشکی حوثی‌ها حمله شد

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله‌ها به مواضع حوثی‌ها در یمن سیستم‌های راداری و پدافند هوایی، و انبارها و سایت‌های پرتاب پهپاد و موشک‌های کروز و بالستیک این گروه هدف قرار گرفت.

به گفته سنتکام، اقدام نظامی چندملیتی علیه حوثی‌های مورد حمایت ایران در یمن، با هدف مختل کردن توان حمله این گروه به خطوط کشتیرانی صورت گرفت.

این بیانیه خاطرنشان کرد: حمله‌های جدید به مواضع حوثی‌ها در یمن، با ائتلاف نظامی بین‌المللی برای مقابله با حمله‌های این گروه در دریای سرخ، خلیج عدن و باب‌المندب مرتبط نبود.

سنتکام افزود: از ۲۵ مهر، حوثی‌های مورد حمایت ایران تلاش کرده‌اند به ۲۷ کشتی در خطوط بین‌المللی دریانوردی حمله کرده و برای آنها مزاحمت ایجاد کنند.

مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام، گفت: «ما حوثی‌ها و حامیان ایرانی آنها را برای حمله‌ها به خطوط کشتیرانی بین‌المللی که تا کنون ۵۵ کشور را تحت تاثیر قرار داده و جان صدها دریانورد را به خطر انداخته، مسئول می‌دانیم. اقدام‌های غیرقانونی و خطرناک آنها تحمل نخواهد شد و آنها پاسخگو خواهند شد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy