Friday, Jan 12, 2024

صفحه نخست » یکی از وابستگان جمهوری اسلامی از کانادا خواست اخراجش نکند

canada.jpgصدای آمریکا - شبکه «گلوبال‌نیوز» کانادا در ادامه اطلاع‌رسانی از پرونده اخراج ایرانیانی که گفته می‌شود با وجود وابستگی به جمهوری اسلامی وارد خاک کانادا شده‌اند، اعلام کرد روز پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه به پرونده اخراج مجید ایرانمنش، مدیر پیشین فناوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری رسیدگی شده است.

به گزارش این شبکه آقای ایرانمنش در جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اخراج خود از کانادا به دلیل وابستگی به جمهوری اسلامی، اتهام وارده را پذیرفته اما از دادگاه خواسته تا با خروج داوطلبانه او از این کشور موافقت و از صدور حکم اخراج از کانادا برایش خودداری کند.

او که اکنون در تورنتو زندگی می‌کند معتقد است که دریافت حکم اخراج از کانادا، می‌تواند برای سفرهای او به دیگر کشورها دردسرساز باشد.

مجید ایرانمنش در سخنان خود در دادگاه اعتراف کرده که از سال ۲۰۱۷ برای دولت جمهوری اسلامی کار کرده و تا سال ۲۰۲۰ مدیرکل مدیریت فناوری اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است.

او در ۲۹ مه ۲۰۲۳ به کانادا آمد اما ، آژانس خدمات مرزی کانادا در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۳ پرونده او را برای رسیدگی به هیئت مهاجرت و پناهندگان ارجاع داد و اعلام کرد که همکاری وی به عنوان یکی از مدیران ارشد رژیم تهران برای کانادا غیرقابل پذیرش است.

این جلسه روز پنجشنبه بدون تصمیم‌گیری به پایان رسید، اما ایرانمنش که خود را پژوهشگر و استاد دانشگاه معرفی می‌کند گفت که تا هفته آینده کانادا را ترک خواهد کرد.

آژانس امنیت مرزی کانادا پیشتر اعلام کرده بود که پرونده ۱۰ «مقام ارشد» جمهوری اسلامی ساکن، برای اخراج از کانادا به کمیسیون مهاجران ارسال شده است.

این دومین پرونده‌ای است که تحت تحریم‌های کانادا علیه جمهوری اسلامی مطرح می‌شود.

گلوبال‌نیوز پیش از این اعلام کرده بود که سید سلمان سامانی مقام ارشد وزارت کشور در دولت روحانی و روح‌الله فیروزنام که سالها در کار نصب دوربین‌های امنیتی با جمهوری اسلامی همکاری داشته است در آستانه اخراج از کانادا قرار دارند.‌

کانادا حکومت ایران را رژیمی درگیر تروریسم و نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر می‌داند و پس از کشته شدن مهسا امینی و اعتراضات گسترده ایرانیان، با وضع قوانینی ،عملاً ده‌ها هزار نفر از مقامات ایرانی و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از ورود و حضور در کانادا محروم کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy