Sunday, Jan 14, 2024

صفحه نخست » اعزام رزمناو آلمانی به دریای سرخ

14-15.jpgبر اساس یک گزارش رسانه‌ای، دولت آلمان می‌خواهد در یک ماموریت دریایی جدید اتحادیه_اروپا برای ایمن‌سازی ترافیک دریایی در برابر حملات شورشیان حوثی یمن با یک کشتی جنگی شرکت کند. به گزارش "ولت آم زونتاگ" به نقل از محافل آگاه در برلین و بروکسل، رزمناو "هِسِن" قرار است اول ماه فوریه عازم دریای سرخ شود.
احتمال داده می‌شود که اتحادیه اروپا پیش‌شرط‌های این عملیات را در روز سه‌شنبه آینده ۱۶ ژانویه (۲۶ دی‌ماه) به بحث و گفت‌وگو کند. اتحادیه اروپا می‌خواهد به زودی ماموریت دریایی خود را برای تامین امنیت کشتیرانی در دریای سرخ آغاز کند.
بر اساس اظهارات هماهنگ دیپلماتیک‌های اتحادیه اروپا، نمایندگان کشورهای عضو برای اولین بار در روز سه‌شنبه در بروکسل درباره این ماموریت گفتگو خواهند کرد. شرکت ارتش آلمان در یک مأموریت نظامی جدید اتحادیه اروپا به تأیید پارلمان بوندستاگ آلمان نیاز دارد.
فردریش مرتس، رهبر حزب قدرتمند اپوزیسیون دموکرات مسیحی، حمایت خود را از این اقدام دولت آلمان اعلام کرد. او دیروز شنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) گفت: «از نظر من، مشارکت آلمان به عنوان یک گزینه می‌تواند صورت گیرد.
در هر صورت، ما نباید این امر را تنها وظیفه آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها بدانیم تا امنیت آینده مسیرهای تجاری در آب‌های آزاد را تأمین کنند و از این مسیرها در برابر تروریسم بین‌المللی محافظت کنند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy