Thursday, Jan 25, 2024

صفحه نخست » احتمال کشته شدن «حاج فادی» در حمله اسرائیل

killed.jpgکیهان لندن - منابع خبری عربی گزارش دادند یک کامیون که محموله‌های سلاح و تجهیزات جنگی از مبدأ ایران را از طریق خاک عراق و سوریه با کمک‌ شبه‌نظامیان حیدریون به مقصد حزب‌الله لبنان حمل می‌کرد در منطقه البوکمال سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است.

منابع اختصاصی «العربیه» فاش کردند که سه‌شنبه ۲۳ ژانویه (سوم بهمن‌ماه)، اسرائیل یک کامیون را در منطقه البوکمال در شرق سوریه بمباران کرد. این کامیون در حال انتقال تجهیزات جنگی جمهوری اسلامی (مربوط به دقت موشک‌ها و پهپادها) برای حزب‌الله بود و از جاده‌ای در جنوب سوریه عبور می‌کرد.

گفته می‌شود کامیون می‌بایست محموله را به «واحد ۴۴۰۰» مسئول توسعه تجهیزات نظامی حزب‌الله تحویل داده می‌شد. مسئول این یگان «حاج فادی» است که با همکاری «واحد ۱۹۰» که مسئولیت حمل سلاح و مهمات را بر عهده دارد، مأموریت انتقال این سلاح‌ها را نیز بر عهده گرفته بود.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

مسئول «سپاه قدس» که بر این مأموریت نظارت داشت فردی به نام «بهنام شهریاری» است.

طبق این گزارش، سپاه قدس برای انتقال زمینی تسلیحات از ایران به سوریه و لبنان از اعضای شبه‌نظامی گروه «حیدریون» کمک می‌گیرد.

منابع العربیه مدعی شدند «دولت سوریه به این عناصر در گذرگاه‌های مرزی تحت کنترل خود آزادی مطلق و اجازه می‌دهد تا سلاح، مهمات و تجهیزات مختلف را به‌رغم خطری که برای زیرساخت‌ها و مردم غیرنظامی ایجاد می‌کنند، انتقال دهند.»

برخی منابع غیررسمی می‌گویند «حاج فادی در عملیات ارتش اسرائیل در البوکمال کشته شده است. منابع نزدیک به «ارتش آزاد» سوریه (از مخالفان رژیم بشار اسد) نیز گزارش دادند حاج فادی نسبت فامیلی با همسر حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دارد.

بعضی منابع عراقی می‌گویند «حاج فادی» در حمله اسرائیل به کامیون حامل مهمات در ابوالکمال در منطقه جرف الصخر کشته شده است. گزارش شده جسد سوخته وی به سردخانه بیمارستان خصوصی «الکفیل» کربلا منتقل شده است. تأیید یا رد این ادعاها بطور مستقل ممکن نیست.

شبکه «ایران اینترنشنال» امرداد ۱۴۰۲ گزارش داده بود که «حاج فادی» نام مستعار محمدجعفر قصیر مسئول انتقال پول جمهوری اسلامی ایران به حزب‌الله است. بر اساس این گزارش، قصیر که با قاچاق فرش، سیگار، آهن و نیترات آمونیوم به بیروت، به یک میلیاردر تبدیل شده، در سال ۹۷ در سفری همراه با بشار اسد به ایران، با علی خامنه‌ای دیدار کرده بود.

وی متولد ۲۳ بهمن ۱۳۴۵ در دیر قانون النهر لبنان است و به نام‌های دیگری از جمله محمد جعفر کسیر، شیخ صلاح، حاج مجید عینکی، شیخ ماجد، شیخ قلی و به ویژه حاج فادی نیز شناخته می‌شود.

آمریکا برای شناسایی محمدجعفر قصیر پاداش ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرده بود. وی مترجم بشار اسد در دیدار با قاسم سلیمانی در جریان سفر به تهران در سال ۱۳۹۷ بود. وی همزمان با سپاه قدس نیز همکاری داشت.

در هفته‌های اخیر شمار زیادی از فرماندهان ارشد «سپاه قدس» از جمله رضی موسوی (مسئول پشتیبانی سپاه قدس در سوریه) و «حاج صادق امیدزاده» (مسئول اطلاعات سپاه قدس در سوریه) و همکارانش در حملاتی که گفته می‌شود از سوی اسرائیل انجام می‌شود، کشته شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy