Friday, Jan 26, 2024

صفحه نخست » تدارک برای افغانستان دوم در غرب ایران

roostaee.jpgنیروهای آمریکا از عراق خارج می شوند

فرزانه روستایی

دو سال پیش کسی باور نمی کرد که جمهوری اسلامی حامی و پشتیبان اصلی مذاکرات طالبان و آمریکا برای خروج آمریکا از افغانستان و سقوط دولت قانونی افغانستان است
.
دولت ترامپ و طالبان برای حدود چهار سال در قطر مذاکره می کردند برای اینکه آمریکا از افغانستان خارج شود و علی خامنه ای و دفتر مافیایی او به مردم بگویند سیاست ما در افغانستان برد. بی شک دولت قطر که متحد سیاسی جمهوری اسلامی است همه جزییات این مذاکرات را در اختیار رژیم ایران قرار می داد. وقتی در ۳۰ اوت ۱۳۲۱ اشرف غنی به محافظان خود گفت که برای یک جلسه فوری به ساختمان وزارت دفاع می رود همه چیز از قبل هماهنگ شده بود. یک هلیکوپتر او را از منطقه ریاست جمهوری و از شهر کابل خارج کرد و طالبان از خیابان پشتی وارد کاخ ریاست جمهوری شدند.
به همبن سادگی همه چیز از قبل هماهنگ شده بود و اشرف غنی نیز سهم میلیون دلاری خود را گرفت.

با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان دستاورد بیست ساله جامعه مدنی افغانستان دو ساعته فرو ریخت و هر کس در پی راهی برای فرار از این کشور بود. زشت ترین رخدادهای افغانستان وقتی شکل گرفت که جوانان مظلوم افغان روی بال هواپیما خود را بند کردند و تعدادی از آنها از آخرین هواپیمای هرکولز آمریکا خد را آویزان کردند تا دوباره حکومت طالبان را نبینند. متاسفانه دو دقیقه پس از پرواز هواپیما این جوانان یکی پس از دیگری از روی بال هواپیما سر خوردند و پایین افتادند و جنازه های خرد شده آنها بعدا در اطراف کابل پیدا شد.

بزودی مدارس دخترانه در افغانستان بسته شد دانشکاهها بسته شد طالبان پلیس شرعی راه انداخت و حکومتی از طالبان و داعش و القاعده و حقانی ها کنترل خاک افغانستان را در دست گرفتند تا به امروز.
امروز افغانستان ۸ میلیون آوراه را روانه ایران کرده است که دهها عامل انتخاری در میان آنان است اما کسی در وزارت خارجه نفهم جمهوری الامی حتی برای یک لحظه به این فکر نکرد که مستقر شدن دوباره حکومت طالبان در افغانستان چه خسارت هولناکی را برای ما به بار می آورد که مهاجران خطرناک و مواد مخدر کوچکترین آنهاست.

امروز علی خامنه ای و بیت او دولت عراق را تشویق می کنند تا نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کنند این در حالی است که داعش در حال بازسازی در سوریه است و هسته های‌آن در عراق تقریبا دست نخورده است. بزرگترین جنایت وزارت خارجه امیر عبدالهیان و البته سازمانی که جواد ظریف بنا گذاشت سیاست های ضد آمریکایی آنهاست که مرزهای ایران را در آینده در معرض حملات داعش و القاعده قرار خواهد داد ، اما آقایان خوشحالند که کاخ سفید را شکست داده اند. بی تردید بروز و ظهور یک افغانستان دوم ولی عرب زبان در مرزهای غربی ایران بزرگترین خسارتی است که می توانست به منافع ملی ما و تمامیت ارضی کشور وراد شود. این چاله ته ندارد و استعداد این را دارد تا خسارات هولناک چند صد میلیاردی به کشور وارد کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy