Sunday, Jan 28, 2024

صفحه نخست » "قتل شهروندان اهل پاکستان به دستور سپاه بود"

pak.jpg

خبر تکمیلی:

کمپین فعالین بلوچ: قتل شهروندان اهل پاکستان به دستور سپاه برای متهم کردن سرمچاران بلوچ در سراوان

منابع کمپین فعالین بلوچ از داخل ارگان سپاه پاسداران خبر دادند که قتل شهروندان اهل پاکستان در سراوان به دستور سپاه انجام شده است.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، یک منبع آگاه از اعضای سپاه پاسداران خبر داد که قتل شهروندان پاکستانی در سراوان به دستور سپاه انجام شده است.

این منبع که از بلوچ های نزدیک به سپاه سیرکان است به کمپین فعالین بلوچ گفت سپاه پاسداران در حال تبانی با حکومت پاکستان است تا با پروژه کشته شدن شهروندان این کشور، سرمچاران و گروه های مسلح مخالف دو کشور را متهم کنند.

این منبع اضافه کرد، پس از آن که جنبش دکتر «مهرنگ بلوچ» در بلوچستان شرقی شکل گرفته و حملات گروه های مسلح مخالف نظام در بلوچستان غربی افزایش پیدا کرده، این دو کشور پس از شکست در پروژه حملات موشکی در حال اجرای یک پروژه دیگر در دو کشور با کشتار شهروندان هستند.

صاحبنظران بلوچ معتقدند، براساس شناختی که از حاکمیت دو کشور وجود دارد، این پروژه کشتار شهروندان در دو کشور جهت تضعیف و سرکوب جنش مهرنگ بلوچ و فشار به گروه های مسلح مخالف نظام در دو کشور با ایجاد فضای امنیتی است.

گزارش اولیه:

قتل عام خونین ۹ "تبعه اهل پاکستان" توسط مردان مسلح در ایران

مهر نوشت: ۹ نفر از اتباع غیرایرانی در سراوان توسط افراد ناشناس کشته شدند

بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته و گواه افراد مطلع، بامداد امروز افراد مسلح ناشناس در منزلی ۹ نفر از اتباع غیر ایرانی را در منطقه سیرکان شهرستان سراوان (در نزدیکی مرز پاکستان) به قتل رساندند.

کمپین فعالین بلوچ، یک گروه مدافع مردم بلوچ، تصاویری را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت که ظاهراً اجساد قربانیان است و ادعا کرده اند که سه نفر دیگر هم در این جنایت زخمی شده اند.

بازداشت شهروندان بلوچ در پی کشته و زخمی شدن ۱۲ تبعه پاکستان در سراوان

کمپین فعالین بلوچ | امروز ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲، در پی کشته و زخمی شدن ۱۲ تن از اتباع اهل پاکستان در سیرکان سراوان، نیروهای نظامی شماری از شهروندان بلوچ را بازداشت کردند.

بامداد امروز هفتم بهمن ماه ۱۴۰۲، دستکم ۹ تبعه اهل پاکستان توسط افراد مسلح ناشناس در سیرکان کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

در پی کشته و زخمی شدن اتباع پاکستان، منابع کمپین گزارش دادند که شماری از شهروندان بلوچ به اتهام قتل این افراد توسط نیروهای نظامی بازداشت شدند.

کمپین فعالین بلوچ در تلاش است تا هویت شهروندان بازداشتی را احراز کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy