Thursday, Feb 8, 2024

صفحه نخست » قرآن سوز عراقی (و سرباز خامنه‌ای؟) از سوئد اخراج می شود

swe.jpgمقدمه:

ایران اینترنشنال - گفته می‌شود مومیکا پیش از این از رهبران سازمان حشد الشعبی تحت حمایت جمهوری اسلامی بوده و بعدها با یکی از رهبران تیپ بابل این سازمان دچار اختلاف شده است

اواخر تیر ماه، پس از اینکه معترضان عراقی در واکنش به سوزانده شدن قرآن به دست مومیکا به سفارت سوئد در بغداد حمله کرده و ساختمان آن را آتش زدند، سوئد کاردار عراق در استکهلم را احضار کرد و سفارت خود را در بغداد بست.

وزارت امور خارجه عراق ضمن اعلام اعتراض به این اقدام خواستار استرداد مومیکا به این کشور برای دادگاهی کردنش شد.

پاییز گذشته و در جریان یک حمله مسلحانه در بروکسل دو نفر سوئدی کشته شدند که مرد ضارب در این حمله گفته بود قرآن «خط قرمز» اوست و او آماده است خود را برای آن قربانی کند.

تحلیل کانال کوچه: سلوان مومیکا، قرآن سوز عراقی در سوئد، سرباز خامنه‌ای از آب درآمد:

ادامه خبر:

دادگاه مهاجرت سوئد با اخراج سلوان مومیکا، پناهنده عراقی که با سوزاندن مکرر قرآن موجب ایجاد تنش در روابط کشورهای اسلامی با استکهلم شده بود، موافقت کرد.

رسانه‌های سوئدی روز پنج‌شنبه گزارش دادند دادگاه مهاجرت مستقر در استکهلم تصمیم آژانس مهاجرت مبنی بر اخراج سلوان مومیکا را تایید کرده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پاییز گذشته، اداره مهاجرت سوئد تصمیم گرفت مجوز اقامت این پناهنده را به دلیل ارائه اطلاعات نادرست در طول فرآیند درخواست پناهندگی لغو کند.

یک مقام اداره مهاجرت سوئد اوایل آبان‌ ماه اعلام کرد به مومیکا دستور داده شده خاک این کشور را ترک کند اما اجرای دستور اخراج او به دلایل امنیتی فعلا متوقف شده است.

این مهاجر عراقی ساکن سوئد در ماه‌های قبل از آن بارها اقدام به سوزاندن قرآن کرده بود.

جسپر تنگروت، سخنگوی اداره مهاجرت سوئد روز پنج‌شنبه چهارم آبان به یک شبکه تلویزیونی این کشور گفت اخراج مومیکا به این دلیل به حالت تعلیق درآمده که ممکن است در صورت بازگشت به عراق، جانش در خطر باشد.

او گفت: «این فرد در صورت بازگشت به کشور خود در معرض شکنجه و رفتار غیرانسانی قرار می‌گیرد. بنابراین ما تصمیم گرفتیم مانع از اجرای دستور اخراج او شویم.»

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، دادگاه نیز به این نتیجه رسیده است که استرداد این پناهجو به عراق نمی‌تواند فورا اجرا شود زیرا او در کشور خود تحت تعقیب قرار می‌گیرد؛ بنابراین قضات تصمیم گرفتند به مومیکا اجازه اقامت موقت دیگری بدهند.

مجوز اقامت موقت پیشین او تا ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ معتبر است.

اقدام او برای آتش زدن قرآن و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم موجی از واکنش‌ها را برانگیخت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy