Friday, Feb 9, 2024

صفحه نخست » یک کابوس سیاسی غیرمنتظره برای بایدن

biden.jpg گزارش بازپرس ویژه برای بایدن تبرئه قانونی اما یک کابوس سیاسی است

تحقیقات در مورد نحوه کار آقای بایدن با اسناد پس از معاونت رئیس جمهور به این نتیجه رسید که او "مردی خوش نیت و سالخورده با حافظه ضعیف" است و "توانایی هایش در سنین بالا کاهش یافته است"

ایران اینترنشنال - بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا جو بایدن را در ارتباط با نگهداری اسناد محرمانه متهم نشناخت. او در گزارش خود بایدن را «مردی مسن، با حسن نیت و حافظه ضعیف» توصیف کرد.

طبق این گزارش که پنج‌شنبه ۱۹ بهمن منتشر شد، بایدن در مصاحبه‌های روند تحقیقات، یادش نمی‌آمد چه زمانی معاون رییس‌جمهوری بود و پسرش چه زمانی فوت کرد.

گزارش وزارت دادگستری آمریکا گفت جو بایدن «عمدا» اسناد طبقه‌بندی شده دوران معاون ریاست جمهوری خود را در خانه و دفتر کار نگهداری و افشا کرده است اما هیچ اتهامی متوجه او نیست.

امروز بایدن در نشست مطبوعاتی خود از السیسی رئیس جمهور مصر به عنوان "رئیس جمهور مکزیک" یاد کرد:

دو روز پیش هم بایدن، امانوئل ماکرون را با میتران (رهبر سابق این کشور که در سال 1996 درگذشته بود) اشتباه گرفته بود:

رابرت هر،بازپرس ویژه وزارت دادگستری، در گزارشش نوشت حافظه بایدن هنگام مصاحبه با تیم دادستانی «به شدت محدود» بود.

این گزارش در عین حال خاطرنشان کرد با توجه به اینکه ممکن بود این اطلاعات فوق‌العاده حساس مفقود شده یا به دست دشمنان آمریکا بیافتد، اقدام‌های بایدن امنیت ملی را در معرض خطر قرار داده است.

وکیلان بایدن در نظرات خود درباره این گزارش نوشتند با در نظر گرفتن اینکه بایدن باید درباره اتفاق‌های سال قبل توضیح می‌داد، این نقص یادآوری مساله‌ای غیرعادی نبود و چنین مطالبی نباید در گزارش وزارت دادگستری جایی داشته باشند.

بایدن در واکنش به گزارشبازپرس ویژه وزارت دادگستری در یک سخنرانی در ویرجینیا گفت: «حافظه من خوب است.»

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او در واکنش به این نظر بازپرس که گفته بود بایدن زمان فوت پسرش را به یاد نمی‌آورد، گفت: «او چطور جرات کرده این موضوع را مطرح کند. راستش وقتی از من این سئوال را پرسیدند با خودم گفتم این موضوع به کار لعنتی آنها ربطی ندارد.»

بایدن با اشاره به اینکه بدون مانع‌تراشی با تیم تحقیق و تفحص همکاری کرده و اسناد محرمانه را نیز پس داده، گفت این در حالی است که ترامپ برعکس عمل کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy