Thursday, Feb 8, 2024

صفحه نخست » درگیری آتشین ۵۰۰۰ هزار معترض مسلمان با پلیس هند برسر تخریب یک مسجد، فیلم + جزئیات

india.jpgواکنش های آشوبگرانه ی ۵۰۰۰ شهروند مسلمان در اعتراض به به تخریب یک مسجد و مدرسه اسلامی (بدون مجوز ساخت) در ایالت اوتاراکند هند به درگیری پلیس این کشور با معترضان منجر شده است.

هندوستان تایمز گزارش داده که درگیری‌های خشونت آمیز در هالدوانی ایالت اوتاراکند به دلیل اعتراض به تخریب مدرسه و مسجد مسلمانان که دولت هند می گوید به طور غیرقانونی ساخته شده، به کشته شدن دست‌کم چهار نفر و زخمی شدن بیش از ۲۵۰ نفر از جمله ۱۰۰ پلیس منجر شده است.
پس از آنکه ساکنان این منطقه وسایل نقلیه و یک ایستگاه پلیس را آتش زدند و به نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند، مقامات ایالتی مقررات منع رفت و آمد را اعمال کرده بودند.


بیشتر افراد بستری شده در بیمارستان نیروهای پلیس و کارگران شهرداری بودند که در تخریب مدرسه محلی و مسجدی که در کنار آن ساخته شده بود، شرکت داشتند.

واندانا سینگ، قاضی این منطقه، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: فیلم های این حادثه نشان می دهد که نیروی پلیس و اداره مربوطه، درگیری یا آسیبی ایجاد نکرده اند. وی همچنین گفت: متهمان از طریق دوربین مداربسته در حال شناسایی هستند.

سینگ گفت: این مدرسه و مسجد در حریم زمین های دولتی ساخته شده و تجاوز به اموال عمومی بود که با حکم دادگاه عالی در حال تخریب بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy