Monday, Feb 19, 2024

صفحه نخست » یکی از چهره‌های سرشناس جریان صدر به قتل رسید

sadr.jpgخبرنامه گویا

جسد یک فعال با نفوذ عراقی مرتبط با گروه مقتدی صدر، صبح روز دوشنبه در استان بابل، یک روز پس از ربوده شدنش توسط گروه های مسلح نزدیک به سپاه در مقابل خانه‌اش پیدا شد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور عراق، نیروهای امنیتی استان بابل ایسر نصیر الخفاجی را که در بزرگراه جبله در شمال بابل رها شده بود، پیدا کردند.

***

گزارش تروسکە صادقی در توئیتر:

ایسر الخفاجی، فعال مدنی استان بابل و از چهرەهای جوان نزدیک بە جریان صدری کە بعد از ظهر روز گذشتە از سوی گروە مسلح عصائب اهل الحق ربودە شدە بود، امروز بە قتل رسید. پیشبینی میشود تنش در استان بابل عراق افزایش یابد.

گزارش تروسکە صادقی قبل از انتشار خبر رسمی کشته شدن ایسر نصیر الخفاجی:

استان بابل پس از انتصاب استاندار جدید، طی چند هفتە گذشتە شاهد اعتراضات وسیعی بود. اما احتمالا این اعتراضات گستردە شود، چراکە امروز «ایسر نصیر الخفاجی » که برخی وی را فعال مدنی و برخی دیگر از افراد بلندپایە جریان صدری معرفی کردەاند از سوی شبەنظامیان عصائب اهل الحق ربودە شد. در طول چند ساعت گذشتە فراخوان های بسیاری برای شروع اعتراضات در شهرهای جنوبی عراق علیە این اقدام درحال انتشار است. گزارشهای منتشر شدە نشان میدهد ایسر، بە بغداد منتقل شدە. صدریها این اقدام را عبور از خطوط قرمز عنوان کردە و خواستار آزادی فوری وی شدەاند.

در همین لحظە گزارشهایی از استقرار وسیع نیروهای سرایا السلام در این استان منتشر میشود. اگر این فعال مدنی آزاد نشود بە احتمال زیاد درگیریهایی بین سرایا السلام شاخە نظامی جریان صدر با گروە عصائب اهل الحق رخ خواهد داد، درگیری هایی کە سابقە طولانی دارد. گزارشهای رسیدە از بابل حاکی از مسدود شدن تمامی راەهای ورودی و خروجی این شهر است. صدریها تهدید کردەاند اگر مقامات دولتی این استان و کمیتەهای امنیتی جلسەای فوری برگزار نکنند و ایسر آزاد نشود مسئلە برای آنها «آدم ربایی» محسوب خواهد شد.

ظاهرا ایسر در صفوف سرایا السلام فعال بودە و اتفاقا جزو افرادیست کە با گروەهای مسلح و سیاسی نزدیک بە جمهوری اسلامی بسیار مخالف است. براساس گزارشهایی کە از بابل دریافت کردەام ایسر الخفاجی از اعتراضات شهروندان و جوانان بابلی علیە انتصاب استاندار حمایت کردە است. اکنون نیز جمعی از فرماندهان سرایا السلام برای بررسی این مسئلە در جلسە هستند. رسانەهای جریان صدری فراخوانهایی برای «شروع اعتراضات و تجمع در بابل و بغداد» منتشر کردە و هشدار دادەاند این تازە مرحلە اول است. از سوی دیگر گزارشهایی از استقرار نیروهای امنیتی در میدان تحریر بغداد درحال انتشار است. گرچە صدری ها تلاش میکند در این مدت کمتر وارد ماجراها و درگیری های سیاسی

داخلی شوند و در رابطە با حملات آمریکا بە گروەهای مسلح تحت حمایت سپاە هیچگونە واکنش رسمی از این جریان ندیدیم اما بعید نیست کوتاە، ناچار بە نشان دادن واکنش شوند اگر دشمن خونینشان گروە عصائب، این چهرە جوان صفوفش را در سریعترن زمان ممکن آزاد نکند...



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy