Tuesday, Feb 20, 2024

صفحه نخست » پرونده قتل جدید برای پوتین؛ جسد خلبان فراری روس در اسپانیا پیدا شد

terror.jpgنیروهای امنیتی روسیه ماکسیم کوزمینوف، خلبان نیروی هوافضای روسیه را که با هلیکوپتر خود به اوکراین پناهنده شده بود را در اسپانیا ترور کرد.

سازمان اطلاعات اوکراین خبر داد جسد ماکسین کوزمینف، خلبان روسی که در عملیاتی مخفی در سال گذشته میلادی خود را به اوکراین رسانده بود، سه‌شنبه پیش در پارکینگ ساختمانی در وییاخویوسا در اسپانیا پیدا شد.

بر اساس گزارش‌ها او با شلیک ۱۲ گلوله کشته شده و دوست‌دخترش جنازه‌اش را پیدا کرده. یک ماشین سوخته‌ نیز در نزدیکی محل کشف جسد او پیدا شده.

به گزارش ایران اینترنشنال کوزمینف در ماه اوت گذشته هنگام پرواز بین دو پایگاه هوایی روسی، از مرز اوکراین عبور کرد. قرار بود او قطعات جنگنده‌های روسی را جابه‌جا کند، اما در عوض، بالگرد خود را در خاک اوکراین فرود آورد.

کریلو بودانف، رییس اطلاعات نظامی اوکراین گفت افسرانش در یک عملیات پیچیده شش ماهه، کوزمینف را متقاعد کردند که به اوکراین بگریزد. به گفته بودانف، پیش از آنکه این خلبان روسی خود را تسلیم اوکراین کند، خانواده او از روسیه خارج شدند.

رسانه‌های اوکراینی گزارش داده‌اند که کوزمینف تصمیم گرفت به جای آنکه در اوکراین بماند به اسپانیا برود.

با این حال، برخی منابع روسی نزدیک به وزارت دفاع روسیه با رد این گزارش‌ها گفته‌اند که دستگاه اطلاعاتی اوکراین گزارش کشته شدن کوزمینف را منتشر کرده تابا خبر جعلی مرگ، برای او هویتی تازه بیافریند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy