Tuesday, Feb 20, 2024

صفحه نخست » اسناد "هک شده" از پرونده‌سازی جمهوری اسلامی علیه علی دایی و صدها سلبریتی‌ غیرهمسو

celebs.jpgایران اینترنشنال - گروه هکری عدالت علی با هک سامانه‌های حکومت ایران به اسنادی دسترسی پیدا کرده که حاکی از پرونده‌سازی جمهوری اسلامی برای سلبریتی‌ها در جریان خیزش انقلابی ۱۴۰۱ و قبل از آن است.

عدالت علی طی بیش از دو سال گذشته اسناد محرمانه متعددی از نهادهای امنیتی، قضایی و سایر نهادهای جمهوری اسلامی افشا کرده و در دو مورد دوربین‌های مداربسته زندان اوین را هک کرده است.

بر اساس یکی از سند‌های تازه افشا شده از سوی این گروه، حکومت ایران در جریان خیزش «زن، زندگی، آزادی»، فهرستی از ۲۹ هنرپیشه سینما و تلویزیون و بازیکن فوتبال تهیه کرده که نشان می‌دهد همگی آن‌ها به اتهام‌هایی سیاسی نظیر «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» متهم شده‌اند.

21.jpg22.jpg23.jpgبه عنوان نمونه، کتایون ریاحی، از بازیگران زن که در همان روزهای آغازین خیزش مردمی پس از قتل حکومتی مهسا ژینا امینی بدون حجاب اجباری در انظار عمومی ظاهر شد، به «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» و «تشویق مردم به فساد با کشف حجاب» متهم شده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

در این سند آمده که پرونده خانم ریاحی «با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارسال» شده است.

همچنین در میان فوتبالیست‌ها، نام‌های علی دایی، عارف غلامی و وریا غفوری به چشم می‌خورد.

24.jpgدر مقابل اسم دایی نوشته شده که او به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور» متهم شده است.

حکومت ایران هم‌زمان با سرکوب معترضان در سراسر کشور که منجر به کشتن دست‌کم ۵۰۰ نفر شد، چهره‌های مشهور حامی خیزش مردمی علیه خود را تحت فشارهای گسترده قرار داد.

هم‌زمان هنرمندان زن به حضور بدون حجاب اجباری خود در مراسم مختلف ادامه دادند.

دهم اردیبهشت امسال، رضا کیانیان، بازیگر سینما و تئاتر در مورد حجاب زنان صحبت کرد و خطاب به حاضران گفت «حق شهروندی زنان» است که روسری نداشته باشند.

او ادامه داد: «زنان حق دارند نوع پوشش خود را انتخاب کنند. هر کسی در انتخاب پوشش خود آزاد است و کسی نمی‌تواند شما را مجبور به گذاشتن یا برداشتن روسری کند. ما نباید صحنه را خالی کنیم.»

در جریان خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی، بسیاری از هنرمندان، فعالان مدنی و سیاسی و فوتبالیست‌ها احضار یا بازداشت شدند.

این سرکوب گسترده موجی از واکنش‌های داخلی و بین‌المللی را به دنبال داشت و در مورد سینماگران بازداشت شده، بسیاری از چهره‌های بین‌المللی سینما خواستار آزادی آنان شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy