Friday, Feb 23, 2024

صفحه نخست » واکنش‌ها به لوده‌گری طلبه‌های دوقلو در برنامه صدا و سیما

talabeh.jpgصدای آمریکا - اجرای طلبه‌های دوقلو، حمیدرضا و محمدرضا فغانی، در برنامه تلویزیونی «حسینیه معلی» با انتقاداتی مواجه شده است. این برنامه که به مراسم «جشن تکلیف» سه هزار دختر دبستانی اختصاص داشته بتازگی از شبکه سه تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شده است.

در بخشی از برنامه «حسینیه معلی» این دو طلبه کودکان را به «دعوا» با آمریکا و اسرائیل ترغیب می‌کنند و در مدح «عروس شدن» شعار می‌دهند و شعر می‌خوانند.

روزنامه اعتماد، چاپ تهران، روز ۴ اسفند از اجرای حمیدرضا و محمدرضا فغانی به عنوان «جوگیری عجیب دو طلبه در برنامه حسینیه معلی» نام برده است.

روزنامه جمهوری اسلامی هم این برنامه را «هجو تمام» و «جنگولک بازی» خوانده و نوشته: « می‌خواهید مردم را با خنده همراه کنید کمدین‌های مجرب و خنداننده‌های مودب هستند که راه را باز کنند.»

برنامه «حسینیه معلی» که از سال ۱۴۰۰، دو سال قبل، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود در حوزه تبلیغات احکام اسلامی فعالیت می‌کند.

اسفندماه گذشته هم آنچه که اجرای «استندآپ کمدی» یک طلبه در این برنامه خوانده شده بود با انتقاداتی مواجه شده بود.

جمهوری اسلامی تلاش می‌کند که حوزویان و طلبه‌ها را در تمامی عرصه‌های هنری، آموزشی و درمانی بکار گیرد. اقدامی که به باور برخی ناظران با هدف پیشبرد برنامه‌هایی است که تحت عنوان گام دوم انقلاب مطرح شده است.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ابراهیم رئیسی، در آبان ماه سال جاری خواستار فراگیری کارهای هنری و رسانه‌ای به وسیله افراد حوزوی شده و گفته بود: «چرا ما باید اسیر سلبریتی‌ها باشیم که حرکت‌های ضدارزشی می‌کنند.»

حکومت ایران بکارگیری طلبه‌ها در بخش‌های آموزشی را در سالهای گذشته بویژه در پی حضور پررنگ دانش‌آموزان در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ تشدید کرده است.

حمید نیکزاد، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، روز ۳ دی‌ماه سال جاری اعلام کرد که سه هزار طلبه زن و مرد به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش شده‌اند.

این مقام آموزش و پرورش همچنین ادعا کرده که خانواده‌ها از حضور طلبه‌ها در مدارس رضایت بیش از ۹۵ درصدی دارند و طلبه‌ها آمار بزهکاری در مدارس را کاهش داده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy