Thursday, Mar 28, 2024

صفحه نخست » فایل صوتی تهدید به مرگ یک شهروند ایرانی-سوئدی توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی

28-2.jpgکیهان لندن - سامان طاهرپور طراح ایرانی ساکن گوتنبرگ در سوئد و موسس شرکت «کیانی کانسپت» در روزهای گذشته از سوی فردی که ادعا کرد به نمایندگی از نهاد ریاست جمهوری از تهران با او تماس می‌گیرد، به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی در خارج کشور تهدید به مرگ شد.

نزدیکان این طراح ایرانی در ایران نیز حضوری تهدید شده‌اند. پلیس امنیتی سوئد پس از شنیدن نوار این تهدید تلفنی و تحقیقات مستقلی که انجام داده، از سامان طاهرپور خواست که تدابیر امنیتی خاصی را رعایت کند.

خبر تهدید این طراح ایرانی در بسیاری از رسانه‌های نوشتاری و تصویری سوئد انعکاس گسترده‌ای داشته است. منابع سوئدی به کیهان لندن گفتند که سامان طاهرپور اولین فردی نیست که از سوی جمهوری اسلامی تهدید به مرگ شده و پلیس و نهادهای امنیتی سوئدی این تهدیدها را بسیار جدی گرفته و شدیدا نگران امنیت جانی شهروندان ایرانی- سوئدی هستند.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

این تهدیدها البته با بی‌ارتباط با پرونده حمید نوری دستیار ابراهیم رئیسی در تابسان ۶۷ در زندان گوهردشت، که در سوئد به اتهام «جنایت جنگی» و «قتل گروهی» محکوم به حبس ابد شده و این حکم مورد تائید دادگاه عالی این کشور اروپائی نیز قرار گرفته است، نیست.

احمد رأفت با سامان طاهرپور گفتگوئی انجام داده است:

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy