Saturday, Mar 2, 2024

صفحه نخست » ضربه دردناک امروز ارتش اسرائیل به نیروهای ایرانی تیپ امام حسین

کشته شدگان از اعضای حزب الله بوده که تحت فرمان نیروهای تیپ امام حسین سپاه هستند

ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهای این کشور روز شنبه ۱۲ اسفند، یک خودرو حامل اعضای تیپ موسوم به «امام حسین» را در نزدیکی «ناقوره» در جنوب لبنان هدف قرار دادند:

terror.jpgصدای آمریکا - به گفته «تایمز اسرائیل» به نقل از ارتش این کشور، نیروهای ایرانی که تعداد آنها را سه تن اعلام کرد، در شلیک راکت به شمال اسرائیل نقش داشتند.

این نشریه نوشت که رسانه های عربی به نقل از منابع لبنانی گزارش داده اند که سه تن در حمله به این خودرو در یک جاده ساحلی کشته شدند.

در این ارتباط، یک منبع امنیتی در لبنان به خبرگزاری رویترز گفت که یکی از کشته شدگان، تکنسین سلاح بود.

پیش از این، یک سخنگوی وزارت دفاع اسرائیل روز ۱۱ آبان در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشته بود که نیروهای تیپ «امام حسین» پس از جنگ اسرائیل و حماس، از طریق خاک عراق و سوریه به جنوب لبنان منتقل شده‌اند تا با اسرائیل وارد جنگ شوند.

أفيخای أدرعی افزوده بود: فرماندهی این تیپ با شخصی به نام «ذوالفقار» است.

در همین حال ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور مواضع حزب‌الله در لبونه و دو ساختمان دیگر متعلق به این گروه در شهرک بلیدا را هدف قرار دادند.

هفت عضو حزب‌الله در دو حمله جداگانه اسرائیل به جنوب لبنان کشته شدند

در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ نفر از شبه نظامیان سپاه و حزب الله در سوریه و جنوب لبنان کشته شده اند. گفته می شود این افراد از رهبران مهم این شبه نظامیان بوده اند، نه اعضای عادی.

***

آسوشیتدپرس همچنین به نقل از یک منبع امنیتی لبنانی گزارش داد که در حمله دیگری به یک خانه در شهر رامیه در شب گذشته چهار عضو دیگر حزب‌الله جان خود را از دست دادند.

حزب‌الله روز شنبه کشته شدن ۷ تن از اعضایش را تأیید کرد اما مثل همیشه به مکان و زمان مرگ آنها اشاره‌ای نکرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy