Monday, Mar 4, 2024

صفحه نخست » رکورد تازه‌ در قیمت دلار

dlrbanner.jpgایران وایر - در ادامه روند افزایشی قیمت ارزهای خارجی در بازار ایران، قیمت دلار آمریکا بار دیگر از مرز ۶۰ هزار تومان عبور کرد و در ساعات اولیه معاملات روز دوشنبه ۱۴ اسفند به ۶۰ هزار و ششصد تومان رسید.

سایت بن بست که قیمت ارزهای خارجی در ایران را رصد می‌کند، امروز قیمت یورو، پول واحد اتحادیه اروپا را نیز ۶۵ هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت پوند را ۷۶ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت دلار کانادا نیز که در حال حاضر به واسطه موج مهاجرت ایرانیان به کانادا متقاضیانی بیشتری دارد امروز در بازار آزاد داخل ایران به ۴۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که صرافی‌هایی که در خارج از ایران مبادلات ارز را انجام می‌دهند قیمت فروش دلار کانادا را حدود ۴۵ هزار تومان اعلام کرده‌اند.

قیمت ارزهای خارجی در بازار ایران از روز ۱۲ اسفند و بلافاصله پس از پایان نمایش انتخابات جمهوری اسلامی رو به افزایش گذاشته و قیمت هر دلار آمریکا روز شنبه و بلافاصله پس از پایان انتخابات به ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده بود که نسبت به قیمت آخرین ساعات روز پنج‌شنبه، حدود سه درصد افزایش را نشان می‌داد.

گزارش‌های میدانی از بازار ارز نیز حکایت از رشد تقاضا و تعداد کم فروشندگان دلار در معاملات دارد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

سایت انصاف نیوز در گزارشی احتمال ادامه افزایش قیمت ارزهای خارجی را مطرح کرده و نوشته است قیمت دلار صعودی شده و به تبع آن قیمت سایر ارزها در بازار آزاد بالا رفته اما این الگوی تکراری آخر سال، امسال با نگرانی‌های سیاسی از رویکردهای تندروتر مجلس آینده با انتخاب لیست رائفی‌پور هم درآمیخته تا آن‌جا که از صبح جمعه تا عصر یک‌شنبه دلار نزدیک به ۳ هزار تومان رشد کرده است.

قیمت دلار آمریکا پیش از این و در روز سه‌شنبه هشتم اسفند با حدود ۹۰۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل، از ۵۹ هزار تومان عبور کرده بود. در روز نهم بهمن ماه امسال نیز قیمت دلار به دنبال حمله شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی به پایگاه سربازان آمریکایی در اردن افزایش یافته و از ۵۸ هزار تومان عبور کرده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy