Tuesday, Mar 5, 2024

صفحه نخست » اف بی آی به دنبال مامور امنیتی جمهوری اسلامی و مسئول پروژه عملیات ترور در آمریکا

مجید دستجانی فراهانی که از ماموران وزارت اطلاعات است افرادی را برای ترور مایک پمپئو و سایر مقام‌های آمریکا استخدام کرده بود

ایندیپندنت فارسی - پلیس فدرال آمریکا، با انتشار تصویر مجید دستجانی فراهانی در وبسایت خود، اعلام کرد به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره این «مامور اطلاعاتی» جمهوری اسلامی است.

به گزارش نیویورک پست، مجید دستجانی فراهانی که به زبان‌های فارسی، فرانسه، اسپانیایی و انگلیسی صحبت می‌کند، مرتب بین ایران و ونزوئلا در سفر است.

بنا بر اعلام اف‌بی‌آی، این مظنون ۴۱ ساله که از کارکنان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است «افرادی را برای عملیات‌ در خاک آمریکا» استخدام کرده بود، «از جمله حمله مرگبار به مقام‌های فعلی/سابق [دولت آمریکا]».

این هشدار در حالی صادر شده است که جمهوری اسلامی همچنان در پی انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی در حمله پهپادی آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ و تصدی مایک پمپئو در وزارت خارجه آمریکا است.

به گفته مقام‌های فدرال، فراهانی افرادی را استخدام کرده بود تا «انتقام» مرگ سلیمانی را بگیرد.

بنا بر گزارش سمافور، در پی انتشار خبر این تهدید، پمپئو و برایان هوک، نماینده سابق دولت ترامپ در امور ایران، تحت مراقبت امنیتی ۲۴‌ساعته قرار دارند.

در سال ۲۰۲۲ نیز یک عضو سپاه پاسداران به برنامه‌ریزی برای قتل جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی، متهم شد.

به گفته مقام‌های فدرال، شهرام پورصفی، با نام مستعار مهدی رضایی، «احتمالا برای گرفتن انتقام» ترور سلیمانی، «سعی کرده بود نقشه‌ای جسورانه» برای قتل بولتون «طراحی کند».

او سعی کرده بود با پرداخت ۳۰۰ هزار دلار، بولتون را در واشینگتن یا مریلند به قتل برساند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy