Friday, Mar 8, 2024

صفحه نخست » بررسی کارنامه جمهوری اسلامی از دید علی جنتی، تفسیر و تعریف پدرتان چیست؟

jonnati.jpg

با پدر صحبت کردید؟ تفسیر و تعریفشون چیه؟

این ها (روحانیون) به خیال خود دلسوز هستند ولی نوع نگاهشان به غرب بکل نادرست است

علی جنتی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان برنامه رکن سه دیدارنیوز بود و به پرسش‌های ما که بر محور «آینده ایران» و با موضوع «جایگاه جمهوریت»، استوار بود، پاسخ گفت

علی جنتی در بخش آغاز این گفتگو درباره سرنوشت شعارهایی، چون "استقلال"، "آزادی"، "جمهوری" و "اسلامی" گفت: «قرار بر این بود ما یک کشوری داشته باشیم، که با خارج وابستگی نداشته باشد. کشور از آزادی برخوردار باشد و مانند دوره پهلوی که کشور روی کاکل یک نفر می‌چرخید، نباشد. انتخاب شیوه جمهوری نیز بر این اساس بود که اداره کشور متکی به آرا مردم باشد، ضمن اینکه، چون حرکت انقلاب دینی بود، قوانین این جمهوری باید بر اساس اسلام باشد».

وی در پاسخ به این پرسش که شعار نه شرقی نه غربی عملا چه شرایطی پیدا کرد، اظهار کرد: «برخی فکر می‌کنند منظور از استقلال، استقلال اقتصادی از دیگر کشور‌ها است، در حالی که در دنیا هیچ کشور نداریم که استقلال اقتصادی داشته باشد، نه آمریکا، نه اروپا و نه قدرت‌های شرقی. امروز روابط اقتصادی ما تنها با چین است که بیشتر به وابستگی شبیه است تا روابط اقتصادی. چون عملا دستمان از روابط اقتصادی با غرب کوتاه شده، مجبوریم به سمت دیگری برویم و عملا خود را وابسته کرده‌ایم».

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy