Saturday, Mar 9, 2024

صفحه نخست » پرونده شکایت محمد خاتمی از محمدرضا نقدی با دستور خامنه‌ای مختومه شد

khatami.jpgرادیو فردا - یکی از وکلای محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران، خبر داده که شکایت موکلش از محمدرضا نقدی، از فرماندهان ارشد سپاه،‌ به دلیل مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با احضار و رسیدگی به اتهام او، مختومه اعلام شده بود.

رضا باقری روز ۱۸ اسفند در گفت‌وگو با وب‌سایت جماران گفته است بعد از «تهمت» محمدرضا نقدی به محمد خاتمی درباره «پول گرفتن از پادشاه عربستان» شکایتی علیه نقدی به دستگاه قضائی ارائه شد، اما به دلیل مخالفت «فرمانده کل قوا» این پرونده مختومه شد.

محمدرضا نقدی اکنون معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران است، اما در سابقه خود فرماندهی سازمان بسیج، رباست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و فرماندهی حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی را نیز داد.

شکایت رئیس‌جمهور پیشین در سال ۹۵ انجام شده بود، زمانی که محمدرضا نقدی معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران بود و در گفت‌وگو با روزنامه شرق اتهام پول گرفتن محمد خاتمی از پادشاه عربستان را مطرح کرد.

با این حال، نقدی در سال ۹۷ در یک برنامه تلویزیون حکومتی ایران نیز مدعی شد چند ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، محمد خاتمی به دیدار پادشاه عربستان رفته و «توضیح داده‌ است که ما در انتخابات چه کار داریم می‌کنیم، چرا [میرحسین] موسوی می‌آید چرا من نمی‌آیم.»

آقای باقری در ادامه مصاجبه خود با جماران گفته است بعد از این اتفاق، به عنوان «یک شهروند» شکایتی به دیوان عدالت اداری درباره «دستورالعمل نحوه احضار و جلب فرماندهان و مسئولان نظامی، مصوب فرمانده کل قوا» ارائه داد، اما این دیوان در نهایت رأی داد که «چون مصوب مقام معظم رهبری است، قابل ابطال نیست.»

محمد انجام، دیگر وکیل آقای خاتمی، نیز در گفت‌وگو با جماران خبر داده که شکایت از حسین شریعتمداری، نماینده علی خامنه‌ای در کیهان و مدیرمسئول این روزنامه، پیگیری شده است.

حسین شریعتمداری پنجشنبه در واکنش به اعلام دلایل رأی ندادن محمد خاتمی در انتخابات اخیر محلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سرمقاله کیهان بار دیگر رئیس‌جمهور پیشین ایران را به «ارتباط با اسرائیل» متهم کرد.

او خطاب به محمد خاتمی نوشت: «ما اسناد فراوان و غیر قابل انکاری در دست داریم که از هویت واقعی و ضد‌وطن شما حکایت می‌کند. چرا شکایت خود از کیهان را دنبال نمی‌کنید تا این اسناد رسماً نیز بر ملا شود؟»

شریعتمداری همچنین از قوه قضائیه خواست شکایت خاتمی از کیهان را «به جریان بیاندارد.»

این در حالی است که وکیل محمد خاتمی می‌گوید موکلش در سال ۸۸ از حسین شریعتمداری شکایت کرد و سپس تعداد پرونده‌ها زیاد شد، اما دادستان وقت این پرونده‌ها را «از روال رسیدگی خارج کرد» و سپس به دلیل مروز زمان «قرار موقوفی تعقیب» صادر شد.

محمد خاتمی پنج روز پس از برگزاری انتخابات تأیید کرد که «آگاهانه و صادقانه» در انتخابات شرکت نکرده و «این بار تصمیم گرفته همراه و همنوا با خیل ناراضیان» باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy