Tuesday, Mar 12, 2024

صفحه نخست » واشینگتن: مرگ خامنه‌ای می‌تواند جمهوری اسلامی را به چالش بکشد

kapoot.jpgایندیپندنت فارسی - جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش سالانه خود در بخش چالش‌های مربوط به ایران به اعتراضات مردمی در سال‌‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ اشاره کرد و چالش‌های داخلی را مانعی بر سر راه «رژیم» برای دستیابی به اهداف خود عنوان کرد.

براساس این گزارش سوءمدیریت و تحریم‌های بین‌المللی مانند ترمز در مقابل اقتصاد ایران عمل می‌کنند و توانایی «رژیم» برای کسب مشروعیت و حمایت داخلی را محدود می‌کنند.

این گزارش با اشاره به نرخ تورم دست‌کم ۴۰ درصدی در ایران می‌نویسد که دستمزدها با این نرخ تورم و افزایش شدید قیمت کالاها همخوانی ندارد و این روند قدرت خرید مردم را کاهش داده است.

براساس این گزارش، ایران در سال های پیش رو با بحران جدی‌تر تغییرات اقلیمی نیز مواجه می‌شود.

از سوی دیگر وابستگی جمهوری اسلامی ایران به درآمد نفتی و کندتر شدن رشد اقتصادی چین نیز درآمد ایران را کاهش داده که به کسری بیشتر بودجه می‌انجامد. در نتیجه این روند دولت احتمالا ناگزیر می‌شود هزینه‌ها در زیرساخت‌ها شامل آب و برق را کاهش دهد.

در این گزارش همچنین آمده است که مرگ علی خامنه‌ای که از سال ۱۹۸۹ رهبر جمهوری اسلامی ایران است و در دهه نهم زندگی به‌سر می‌برد می‌تواند سیستمی را که مشخصه آن فرقه‌ای بودن است و فقط یک تغییر «رهبر» داشته است، به چالش بکشد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در بخش دیگری از این گزارش از ایران در کنار چین و روسیه به عنوان تهدید‌هایی نام برده شده است که می‌توانند نظم جهانی که هم اکنون نیز بسیار شکننده است را تهدید کنند.

این گزارش از این کشورها به عنوان تهدیدی برای آمریکا نام می‌برد و به احتمال استفاده دشمنان از ابزارهای هوش مصنوعی برای فعالیت‌های مخرب و تاثیرگذاری بر انتخابات اشاره می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy