Saturday, Mar 16, 2024

صفحه نخست » پدرخوانده ایرانی قمار دستگیر شد

arrested.jpgوزیر کشور ترکیه روز شنبه، ۲۶ اسفند، از دستگیری «سعدالله امیرشقاقی»، شهروند ایرانی، به اتهام پولشویی در ترکیه خبر داد.

به نوشته وزیر کشور ترکیه، در شبکه ایکس، امیرشقاقی یا «سعید امیری» متهم به شرط‌بندی غیرقانونی در ایران و پولشویی در ترکیه است.

امیرشقاقی «سرکرده» یکی از شبکه‌های اصلی سایت‌های قمار در ایران معرفی شده که به گفته وزیر کشور ترکیه «در تدارک فرار از کشور بود و با هویت شخص دیگری در هتل محل اقامتش در ازمیر بود که دستگیر شد».

پیشتر آدم تاشکایا، نماینده مجلس ترکیه، از روابط امیرشقاقی با دادستان و رئیس پلیس استانبول انتقاد کرده بود.

امیرشقاقی و پسرش،‌ فرشید ملقب به مونتیگو، به پدرخوانده‌های قمار شهرت دارند. آنها برای توسعه شبکه‌ خود جمع بزرگی از «شاخ‌های مجازی» ایرانی را به خدمت گرفته بودند، از جمله میلاد حاتمی و تتلو، که در زندان به سر می‌برند.

اتهام میلاد حاتمی، از چهره‌های مشهور اینستاگرامی، که در ترکیه بازداشت و به ایران تحویل داده شده بود، در تیرماه سال گذشته «افساد فی‌الارض» اعلام شد.

در دی‌ماه سال جاری، یک خبرگزاری حکومتی در ایران «دایر کردن قمارخانه و سایت شرط‌‌‌بندی» را از جمله اتهامات تتلو اعلام کرد.

بنا بر گزارش‌ رسانه‌ها شبکه مرتبط با امیرشقاقی سال‌ها از درگاه‌های بانکی داخل ایران به عنوان خزانه سایت‌های فیشینگ و قمار استفاده کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy